خبرگزاری کار ایران

ولادیمیر پوتین:

مسکو با فسخ پیمان منع گسترش موشک‌های میان‌برد مخالف است

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۸۳۰

رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که مسکو با فسخ پیمان منع گسترش موشک‌های هسته‌ای میان‌برد مخالف است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، امروز -چهارشنبه- اعلام کرد که مسکو با فسخ پیمان منع گسترش موشک‌های هسته‌ای میان‌برد مخالف است، اما ایالات متحده تصمیم گرفته که پیش از اعلام عمومی از آن خارج شود و روسیه را متهم به زیر پا گذاشتن مفاد این توافق کرده است. 

پوتین گفت: «این امر بدان معناست که تصمیم در این‌باره مخفیانه و مدت‌ها پیش گرفته شده است و آن‌ها هم پیش خودشان فکر کردند که ما متوجه نمی‌شویم، اما توسعه این موشک‌ها در بودجه پنتاگون لحاظ شده است... قدم بعدی آن بود که تقصیر را بر گردن کسی بیندازند. خب، اولین و ابتدایی‌ترین چیزی که به ذهن هر آدم غربی می‌رسد این است که “تقصیر روسیه است”. این حقیقت ندارد. ما با لغو این توافق مخالفیم، اما اگر چنین شود واکنشی درخور به آن خواهیم داد.»

رئیس‌جمهوری روسیه گفت که بسیاری از کشورها همچنان موشک‌های هسته‌ای میان‌برد خود را گسترش می‌دهند و این تنها واشنگتن و مسکو هستند که تولیدات خود را در سایه این توافق محدود کرده‌اند. وی افزود که اگر واشنگتن گمان می‌کند که به چنین موشک‌هایی نیاز دارد، روسیه نیز به‌شکلی مشابه همین فکر را در مورد خود می‌کند. 

پوتین گفت: «حالا شرکای آمریکایی‌مان ظاهرا به این نتیجه رسیده‌اند که وضعیت به سمت و سویی پیش رفته که ایالات متحده باید چنین تسلیحاتی داشته باشد. پاسخ ما چیست؟ ساده است: ما موشک‌هایمان را گسترش خواهیم داد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز