خبرگزاری کار ایران

جیمز ماتیس:

تنبیه عربستان، دستیابی به صلح در یمن را به مخاطره می‌اندازد

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۱۶۶

وزیر دفاع ایالات متحده گفت که تنبیه عربستان در وضعیت فعلی می‌تواند تلاش‌ها برای رسیدن به صلح در یمن را به مخاطره بیندازد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع ایالات متحده، روز گذشته -چهارشنبه- از سنای این کشور خواست تا در تصویب قطعنامه‌ای درباره قطع حمایت آمریکا از عربستان سعودی در جنگ داخلی یمن، مسائلی چون قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی و بمباران غیرنظامیان را در نظر نگیرند. 

ماتیس در جلسه‌ای با اعضای سنا که پشت درهای بسته انجام گرفت، گفت که تنبیه عربستان در وضعیت فعلی می‌تواند تلاش‌ها برای رسیدن به صلح در یمن را به مخاطره بیندازد.

ماتیس در این نشست که «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا  نیز در آن حضور داشت، گفت: «نمی‌توان به منافع امنیتی آمریکا بی‌توجه بود، گرچه ما در پی پاسخگویی عربستان برای آنچه رئیس‌جمهوری جنایت وحشتناک و غیرقابل‌قبول خاشقجی خواند، هستیم.»

وی افزود: «ما باید در پی تنبیه افراد مسئول در این پرونده باشیم، اما در عین حال نباید این واقعیت را از یاد ببریم که عربستان سعودی شریک استراتژیک و مهمی است.»

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت که این کشور در حال همکاری با مقام‌های سعودی برای جلوگیری از کشته شدن غیرنظامیان در حملات هوایی این کشور در یمن است.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز