خبرگزاری کار ایران

می، انگلیسی‌ها را به حمایت از طرح برگزیت فرا خواند

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۴۹۶

نخست‌وزیر انگلیس از مردم این کشور به صورت مستقیم خواست تا از توافق برای خروج از اتحادیه اروپا در روز یکشنبه حمایت کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ «ترزا می» نخست وزیر انگلیس برای امضای پیمان خروج از اتحادیه اروپا و اعلام سیاسی پایان دادن رابطه ۴۰ ساله با بزرگ‌ترین بلوک تجاری جهان با رهبران این اتحادیه نشست برگزار می‌کند.

می در نامه‌ای سرگشاده به مردم انگلیس اعلام کرد که تمام تلاش خود را برای تایید این تصمیم در پارلمان به کار خواهد گرفت و این احتمال به دلیل مخالفت شدید برخی نمایندگان حزب محافظه‌کار و متحدانش در حزب دموکرات در ایرلند شمالی بسیار ضعیف است. 

نخست‌وزیر انگلیس در این نامه نوشت: «این توافق قطعا در راستای منافع ملی ما خواهد بود.... این توافق برای کل کشور و تمام مردم چه آنها که موافق خروج یا مخالف آن هستند، مناسب خواهد بود». 

گروه‌های مختلف در حزب می در حال آماده‌سازی طرحی جایگزین طرح خروج از اتحادیه اروپا هستند که در صورت شکست توافق، این طرح چنانچه بسیاری از ناظران نیز پیش‌بینی می‌کنند، انگلیس را به این اتحادیه نزدیک‌تر می‌کند. 

روزنامه ساندی تایمز بدون استناد به هیچ منبعی نوشت که این طرح جایگزین شامل برنامه‌ای است که متحدان نزدیک نخست‌وزیر چون «فیلیپ هموند» وزیر دارایی و «امبر راد» وزیر کار انگلیس طرح‌ریزی کرده‌اند. 

می در نامه خود مردم انگلیس را به دور جدیدی از وحدت سیاسی در صورت خروج از اتحادیه اروپا در ۲۹ مارس ۲۰۱۹ تشویق کرد و آنها را به دوری از اختلافات تلخ ناشی از تبعات توافق برگزیت فرا خواند. 

نخست‌وزیر انگلیس گفت: «من می‌خواهم اکنون زمان تجدید پیمان و آشتی برای کل کشورمان باشد. ما باید در این لحظه و برای همیشه پلاکاردهای خروج یا ماندن را کنار گذاشته و یک بار دیگر به عنوان کشوری متحد در کنار یکدیگر قرار گیریم». 

وی افزود: «پارلمان چند هفته فرصت خواهد داشت تا قبل از رأی‌گیری برای توافق خروج از اتحادیه اروپا در این زمینه رایزنی کند». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز