خبرگزاری کار ایران

پایگاه خبری «واللا» گزارش داد؛

آیزنکوت، طراح عملیات شکست‌خورده خان یونس

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۹۹۰

در حالی که نیروهای رژیم صهیونیستی از بیان جزئیات عملیات شکست خورده خان یونس خودداری می‌کنند اما رسانه‌های اسرائیلی از طراحی این عملیات توسط رئیس ستاد ارتش این رژیم خبر می‌دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از العربی الجدید، همچنان که نیروهای ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی از بیان جزئیات عملیات شکست‌خورده شب گذشته در خان یونس خودداری می­‌کنند، ‌پایگاه خبری «واللا» امروز -دوشنبه- اعلام کرد که عملیات مذکور ابتدا توسط «گادی ایزنکوت» رئیس ستاد ارتش اشغالگر طراحی شد و سپس «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل آن را تایید کردند.

در عین حال و در پاسخ به اطلاعات منتشر شده توسط فلسطین مبنی بر اینکه هدف این عملیات، ربودن یا ترور یک فرمانده ارشد نظامی حماس بوده است،‌ «رونین منلیس» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی صبح روز دوشنبه در تلاش برای تکذیب این هدف گفت: «هدف ارتش انجام هیچ عملیات تروری نبوده و فقط عملیاتی مهم در راستای تقویت امنیت اسرائیل بوده است».

وی افزود که این یک عملیات اطلاعاتی بوده است.

با توجه به اخبار منتشر شده در خبرگزاری­‌های اسرائیلی مشخص شد که ارتش این رژیم به دنبال یک فرد نخبه سری بوده که به نام او اشاره نشده است، اما می توان آن را عملیات تعقیب یکی از فرماندهان یا یکی از اعضای مخفی شعبه نظامی «امان» دانست، به ویژه این‌که برخی خبرنگاران نظامی در اسرائیل صبح امروز تأکید کردند هدف از این عملیات جمع‌آوری اطلاعات حساس بوده است.

بر اساس این گزارش، اینکه رژیم صهیونیستی هدف قرار دادن یکی از فرماندهان نظامی حماس را تکذیب کرده است،‌ به این مفهوم نیست که این مساله صحت دارد بلکه می­‌تواند یک عملیات گمراه‌کننده از سوی این رژیم برای سرپوش گذاشتن بر شکست این توطئه باشد به ویژه اینکه افسر بلندپایه اسرائیلی در همان لحظه نخست درگیری با مقاومت فلسطین کشته و یک افسر دیگر زخمی شد. بر اساس گزارش واللا این رژیم به سرعت باقی افراد خود را از بیم اسیر شدن توسط نیروهای مقاومت، از این بخش خارج کرد.

بر اساس جزئیات روایت اسرائیل،‌ عملیاتی از این دست، ‌پس از یک طراحی عمیق و با هماهنگی عملیاتی میدانی با دیگر نیروهای ارتش انجام می­‌شود تا در صورت شکست عملیات یا وقوع هر نوع تغییرات غیرمنتظره دیگر، نیروهای زمینی را از طریق هوائی پوشش دهند. به نظر می­‌رسد هدف پوشش‌دهی به دلیل  هوشیاری مقاومت فلسطین عملی شد به گونه­‌ای که پس از کشته شدن فرمانده اسرائیلی به طور مستقیم برای خروج سربازان ارتش اسرائیل از صحنه درگیری عملیات پوشش هوائی انجام شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز