خبرگزاری کار ایران

محمود عباس:

پرونده پناهندگان فلسطینی نباید از میز مذاکره با اسرائیل حذف شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۳۹۴

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تأکید بر حساسیت پرونده پناهندگان فلسطین، موضوع حذف این پرونده از میز مذاکرات صلح با اسرائیل را رد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه با تلویزیون رسمی این کشور به مناسبت چهاردهمین سال درگذشت «یاسر عرفات» رئیس پیشین این تشکیلات گفت: «هیچ یک از طرفین نباید پرونده پناهندگان فلسطینی را از میز مذاکرات حذف کنند». 

وی همچنین اتخاذ تدابیری علیه آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) و تلاش برای شبهه‌افکنی در مورد تعداد پناهندگان به عنوان مقدمه‌ای برای نابودی قضیه فلسطین را غیرقابل قبول دانست.

فلسطینی‌ها معتقدند که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با طرح به اصطلاح صلح معامله قرن، به دنبال پایان دادن به مذاکره در مورد موضوع پناهندگان است. 

عباس قانون بین‌المللی و تصمیم‌های قانونی بین‌المللی و جامعه جهانی را در راستای منافع مردم فلسطین برشمرد و گفت که ما برای تثبیت حقوق ملت مظلوم بر اساس تصمیم سازمان ملل عمل خواهیم کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «توطئه‌ای که با اعلامیه بالفور شروع شد،‌ هرگز تمام نشده و اگر این اعلامیه شوم عملی شد، معامله آمریکائی قرن هرگز عملی نخواهد شد». وی تأکید کرد که مردم فلسطین با تمسک به حقوق خود در این کشور سرنوشت سرزمین خود را خواهند ساخت.

وی افزود: «آنها حتی یک فلسطینی شریف را نخواهند یافت که از حق آزادی، حاکمیت و استقلال مردم کشورش در خاک دولت فلسطین به پایتختی قدس شرقی با همان مرزهای سال ۱۹۶۷ بگذرد». 

عباس تأکید کرد به رغم تصمیم‌های مخالفت‌آمیز آمریکا برای تشکیل دولت قانونی فلسطین و تمام طرح‌های اسرائیلی برای تغییر هویت و ماهیت‌ قدس شرقی، این شهر‌ فلسطینی و عربی باقی خواهد ماند. وی بار دیگر، خواستار آن شد که شهر قدس به روی تمام مؤمنان و پیروان ادیان آسمانی باز باشد. 

محمود عباس در مورد پرونده داخلی فلسطین نیز تأکید کرد: «تلاش‌ها برای جدائی غزه از فلسطین هرگز نتیجه نخواهد داد،‌ ما از تلاش‌های مصر برای اجرای توافق اکتبر سال گذشته حمایت می‌کنیم».  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز