خبرگزاری کار ایران

آنتونیو گوترش:

نیازمند شکل‌های جدیدی از همکاری با دیگر سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۹۲۵

دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار نظامی چندجانبه،‌ نیرومند و اصلاح‌شده برای مواجهه با چالش‌ها در جهان امروز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه فایننشیال اکسپرس، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد، در جلسه‌ شورای امنیت درباره تقویت چندجانبه‌گرایی و نقش سازمان ملل در این رابطه گفت: «برای رسیدن به این هدف،‌ نیاز به تعهدی قدرتمندتر برای رسیدن به نظمی مبتنی بر قانون داریم که سازمان ملل در آن نقشی محوری ایفا کند، همراه با مؤسسات و توافق‌های متفاوت که منشور این سازمان را به عرصه عمل برساند.»

وی در ادامه افزود: «اما توافق‌نامه‌ها و قوانین بین‌المللی به خودی خود کافی نیست، هرچند که نمی‌توان اهمیت آن‌ها را نادیده گرفت. ما نیازمند شکل‌های جدیدی از همکاری با دیگر سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی هستیم، یعنی نوعی چندجانبه‌گرایی شبکه‌ای. همچنین باید پیوندهای نزدیک‌تری با جامعه مدنی و دیگر بخش‌های آن برقرار کنیم، آن هم در قالب چندجانبه‌گرایی تمام و کمال.»

گوترش گفت که جهان با چالش‌های بسیاری روبه‌رو است، اما در عین حال بسیاری از دولت‌ها و ملت‌ها اعتماد را کنار گذاشته‌اند. گوترش در ادامه گفت که مردم باور خود به نهادهای سیاسی و بین‌المللی را از دست داده‌اند و تلاش‌ها و تعهدات و مؤسسات کلیدی دیگر توجه‌ها را به خود جلب نمی‌کند. 

دبیر کل سازمان ملل در ادامه افزود: «در دنیای امروز ما منازعات تشدید می‌شوند، تغییرات اقلیمی همچنان ادامه به قوت خود باقی است و نابرابری و تنش‌ها در زمینه تجارت افزایش یافته است. اکنون مردم بسیاری برای دست یافتن به امنیت یا فرصت از مرزها می‌گذرند. هنوز تهدید گسترش تسلیحات کشتار جمعی بر سر ما سنگینی می‌کند و خطرات بالقوه فناوری‌های نوین ما را به خود درگیر کرده است.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز