خبرگزاری کار ایران

جیمز ماتیس: از تصمیم ریاض برای توقف سوخت رسانی به جنگنده­های ائتلاف حمایت می­کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۸۳۲

وزیر دفاع آمریکا از حمایت این کشور از تصمیم عربستان سعودی برای پایان دادن به تأمین سوخت جنگنده‌­های ائتلاف عربی در یمن توسط واشنگتن خبر داد و این تصمیم را در مشاوره با کاخ سفید دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد که کشورش به نقش خود در کمک به ائتلاف عربی به رهبری ریاض و نیروهای یمنی در یمن برای به اصطلاح کاهش تعداد کشته‌­های غیر نظامی و گسترش تلاش‌­های انسانی ادامه خواهد داد.

وی افزود: «آمریکا و ائتلاف عربی برای همکاری در تشکیل نیروهای یمنی قانونی در دفاع از مردم یمن و امنیت مرزهای این کشور و نابودی گروه‌­های تروریستی داعش و القاعده در این کشور و منطقه برنامه‌ریزی می­‌کنند».

عربستان سعودی از آمریکا خواسته است تا به تأمین سوخت جنگنده­‌های ائتلاف عربی در یمن پایان دهد. ریاض بر بی‌نیازی از این خدمات تأکید کرده است.

در بیانیه ائتلاف که در خبرگزاری عربستان سعودی منتشر شده آمده است: «ریاض به همراه کشورهای ائتلاف اخیرا به توان تأمین سوخت جنگنده­‌های خود به صورت مستقل برای عملیات در راستای حمایت از نیروهای قانونی یمن دست یافته‌­اند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «ائتلاف عربی با توجه به این موضوع و با مشورت با آمریکا از این کشور خواسته است تا به سوخت‌رسانی هوائی به جنگنده­‌های خود در یمن پایان دهد».

این تحول در سایه خشم بین‌المللی از قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی و افزایش انتقادها از رفتار عربستان سعودی در جنگ یمن مطرح شده است، ‌به گونه‌­ای که نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا خواستار تعلیق فروش سلاح این کشور به ریاض و توقف سوخت‌رسانی به هواپیماهای ائتلاف شده‌­اند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز