خبرگزاری کار ایران

بنیامین نتانیاهو:

اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران گامی تاریخی است/ از ترامپ متشکرم

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۱۱۵

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با استقبال از اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران در پرونده هسته‌ای، ‌آن را یک گام تاریخی توصیف کرده که بر ارز ایرانی تأثیرگذار است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنانی گفت: «من سال‌هاست که خواستار بازگشت مجدد تمام تحریم‌ها علیه ایران هستم که تمام جهان را تهدید می‌کند».

نتانیاهو در ادامه ادعاهای افزود: «تاثیر تحریم‌های اولیه کاملا ملموس بود به گونه‌ای که ارز و اقتصاد ایران را زمین‌گیر کرد و ما اکنون شاهد نتایج عملی آن هستیم». 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پایان سخنان خود گفت: «ترامپ! رئیس‌جمهور آمریکا! از تو به خاطر این اقدام تاریخی تشکر می‌کنم. تحریم‌ها به جایگاه حقیقی خود رسیده‌اند». 

آمریکا تصمیم دارد در تاریخ پنجم نوامبر دومین بسته تحریم‌ها علیه ایران را در مورد پرونده هسته‌ای این کشور اعمال کند که شامل بخش‌های انرژی و بانکی می‌شود.

«استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا جمعه بازگشت تمامی تحریم‌های لغو شده علیه ایران را اعلام کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در تاریخ هشتم ماه می گذشته از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و آن را یک توافق خطرناک توصیف کرد که عدم دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای را تضمین نمی‌کند. وی وعده داده بود که تحریم‌های سخت و محدویت‌های سنگینی را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال خواهد کرد.

آمریکا در تاریخ هفتم آگوست بسته اول تحریم‌ها علیه ایران را که شامل بخش تولید خودرو، تجارت طلا و دیگر فلزات گرانبها بود، اعمال کرد.

واشنگتن قبلا تأکید کرده بود که تحریم‌های ایران علیه کشورهایی که در زمینه‌های تعیین شده با این کشور همکاری کنند،‌ نیز اعمال خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز