خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه روسیه:

برای گسترش تجارت با ایران به‌رغم تحریم‌های آمریکا تلاش می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۹۱۶

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که دور جدید تحریم‌های واشنگتن علیه ایران هدفی جز زیر سوال بردن تلاش‌های مدام طرف‌های توافق هسته‌ای برای حفظ آن ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که بازگرداندن تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه ایران ضربه‌ای دیگر به پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) است. 

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای که امروز -شنبه- در پایگاه اینترنتی‌ این وزارتخانه منتشر شد، اعلام کرد: «دور جدید تحریم‌های واشنگتن علیه ایران هدفی ندارد جز زیر سوال بردن تلاش‌های مدام طرف‌های توافق هسته‌ای برای حفظ آن. سیاست واشنگتن، پیمان منع قانونی و بین‌المللی گسترش سلاح‌های هسته‌ای را زیر پا می‌گذارد و باعث ناامیدی و نگرانی روزافزون شده است. ایالات متحده به‌شکلی ریاکارانه مدعی است که باید این پیمان را تقویت کرد، اما در عمل خود باعث فروپاشی آن می‌شود.»

وزارت خارجه روسیه عنوان کرد که مسکو با هرگونه تحریم یک‌جانبه که تصمیم‌های شورای امنیت سازمان ملل را نادیده بگیرد و به منافع دیگر کشورها ضربه بزند، مخالف است. 

در این بیانیه همچنین آمده است که روسیه اقدام‌های زیان‌بار اخیر آمریکا را محکوم می‌کند و مسکو هر آنچه در توان دارد انجام خواهد داد تا تجارت بین‌الملل و همکاری مالی و اقتصادی با ایران را، به‌رغم تحریم‌های آمریکا، حفظ کند و گسترش دهد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز