خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه فلسطین حادثه پنسیلوانیا را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۰۹۴

وزارت خارجه فلسطین تیراندازی به کنیسه یهودی در پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیا و کشته شدن چند شهروند آمریکایی و نیروی پلیس را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ وزارت خارجه فلسطین هدف قرار دادن «اماکن عبادی یهودیان در پنسیلوانیا توسط تروریست‌ها را که نئونازیست و حامی برتری نژادی سفید پوستان بوده‌اند»، ‌محکوم کرد. 

در بیانیه این وزارتخانه همچنین آمده است: «این نوع تروریسم بسیار خطرناک‌تر است زیرا در بین افراد جامعه حضور داشته و هرکه مخالف این عقیده باشد،‌ با هر دین و نژاد و مذهبی مورد هدف قرار می‌دهد». 

تیراندازی فرد مسلحی به کنیسه یهودی در ایالت پنسیلوانیا ۱۱ کشته و چندین زخمی برجای گذاشت. 

پلیس به دنبال این حادثه عامل تیراندازی به کنیسه «شجره الحیاه» را بازداشت کرد. 

وزارت خارجه فلسطین با ملت آمریکا که مدام مورد چنین حملات تروریستی قرار می‌گیرند و نیز خانواده‌های بازماندگان ابراز همدردی کرده و تأکیده کرده است که این نوع تیراندازی با هر شکل و ساختاری که باشد باید عنوان تروریسم بر آن اطلاق و محکوم شود. 

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا این حادثه را عملی شرورانه توصیف کرده و گفت: «افراد بسیاری در این کشتار شرورانه کشته و زخمی شدند». 

وزارت خارجه فلسطین تأکید کرد: «در عین حال که این حادثه تروریستی و دیگر اشکال تروریسم را محکوم می‌کنیم، دوباره نسبت به خطرها و پیامدهای شوم و منفی افراط‌گرائی و نژادپرستی و استعمار هشدار داده و مسئولان و مقام‌های بین المللی و سازمان‌های جامعه مدنی را به تلاش بیشتر و هماهنگی در مقابله با تروریسم و حامیان آن و حرکت کامل به سمت صلح و فرهنگ‌سازی در این زمینه دعوت می‌کنیم».

نمازگزاران برای اقامه نماز روز شنبه در این کنیسه واقع در کوی «اسکوریل هیل» گرد آمده بودند. در این محله یکی از بزرگ‌ترین تجمعات یهودی ایالت پنسیلوانیا وجود دارد و روز شنبه نیز شلوغ‌ترین روز هفته در کنیسه است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز