خبرگزاری کار ایران

گلایه جمهوری‌خواهان از ترامپ به دلیل ناکارآمدی تحریم‌های علیه ایران

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۷۰۶

تعدادی از هم‌حزبی‌های رییس‌جمهوری آمریکا از وی به دلیل نا‌کارآمد بودن تحریم‌های علیه ایران گلایه کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتد‌پرس، تعدادی از مهم‌ترین حامیان «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا در کنگره، در رابطه با ناکارآمد بودن تحریم‌های علیه ایران گلایه کردند.

این نمایندگان مدعی شدند که ترامپ به وعده‌های خود وفا نکرده و سخت‌ترین تحریم‌های ممکن را علیه تهران اعمال نمی‌کند.

آنها مدعی شدند تحریم‌هایی که قرار است ماه نوامبر اجرایی شود، به اندازی کافی سخت نیست.

هم‌حزبی‌های رییس‌جمهوری آمریکا قطع ارتباط ایران با سیستم مالی جهان از جمله سوئیفت را خواستار شدند.

این گروه از سیاستمداران آمریکایی که هوادار استفاده از گزینه نظامی علیه ایران هستند، لایحه‌ای آماده کردند که در صورت تصویب، دولت آمریکا را مجبور می‌کند به دنبال جلوگیری از پیوستن ایران به سوئیفت باشد.

«رچیار گولدبرگ» کارمند سابق یک سناتور جمهوری‌خواه و مشاور ارشد «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» که از حامیان افزایش فشار بر ایران است، مدعی شد: «حداکثر فشار بر ایران، جلوگیری از پیوستن به سوئیفت را شامل می‌شود.»

شامل نشدن سوئیفت در تحریم‌های آمریکا و چراغ سبز وزارت خزانه‌داری ایالات متحده برای چشم‌پوشی از کشور‌ها و شرکت‌هایی که به کلی خرید نفت ایران را متوقف نمی‌کنند، تندرو‌های ضد ایرانی آمریکا را نگران کرده است.

در همین رابطه «الیزابت روزنبرگ» یکی از مقام‌های پیشین وزارت خزانه‌داری آمریکا و از مدیران «مرکز امنیت آمریکایی جدید» با جلوگیری از پیوستن ایران به سوئیفت مخالفت کرده و گفت که این کار باعث خواهد شد سیستم مالی جایگزین در جهان تاسیس شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز