خبرگزاری کار ایران

کرملین:‌

خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای امنیت جهان را به خطر می‌اندازد

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۶۵۱

کرملین اعلام کرد که در صورت ارتقای موشک‌های آمریکایی، روسیه اقدام مشابهی انجام خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، کرملین امروز -دوشنبه- اعلام کرد که چنانچه آمریکا اقدام به ارتقای موشک‌های جدید خود کند، روسیه نیز در پاسخ چنین خواهد کرد. 

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا،‌ اعلام کرده است که از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، در پی عدول روسیه از آن، خارج خواهد شد. 

این توافق در سال ۱۹۸۷ میان «رونالد ریگان» رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا و «میخائیل گورباچف» رهبر شوروی سابق، به امضا رسید. 

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، به خبرنگاران گفت که تصمیم اخیر واشنگتن جهان را خطرناک‌تر از قبل می‌کند. وی همچنین اعلام کرد که چنانچه واشنگتن با خروج از پیمان، موشک‌های خود را ارتقا بخشد، مسکو نیز مقابله‌به‌مثل خواهد کرد. 

او گفت: «این مسئله‌ای مربوط به امنیت استراتژیک است. چنین اقدام‌هایی می‌توانند جهان را مخاطره بیندازند.»

از سوی دیگر، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه، بر اهمیت پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در امنیت و ثبات در اروپا تاکید کرد. وی در تماسی تلفنی با دونالد ترامپ، نگرانی خود را در زمینه تصمیم همتای آمریکایی‌اش مبنی بر خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد مطرح کرد. 

دفتر رئیس‌جمهوری فرانسه با اعلام این خبر در بیانیه‌ای افزود: «رئیس‌جمهوری فرانسه بر اهمیت این پیمان به‌ویژه در زمینه امنیت اروپا و ثبات استراتژیک تاکید کرد.»

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز