خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

محکومیت شدید قتل خاشقجی از سوی بریتانیا،‌ فرانسه و آلمان/ اختلاف‌نظر در کنگره آمریکا بر سر خروج از پیمان هسته‌ای با روسیه/ توقف فروش تسلیحات نظامی آلمان به عربستان

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۳۶۹

محکومیت شدید قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی از سوی بریتانیا، فرانسه و آلمان، اختلاف نظر در کنگره آمریکا بر سر خروج این کشور از پیمان هسته‌ای با روسیه و توقف فروش تسلیحات نظامی آلمان به عربستان سعودی از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی گفت که موضوع اصلی دیدارش با وزیر خزانه‌داری آمریکا، افزایش فشار‌ها بر ایران خواهد بود.

- بریتانیا،‌ فرانسه و آلمان با انتشار بیانیه مشترک، به شدیدترین شکل ممکن کشته شدن روزنامه‌نگار منتقد سعودی را محکوم کردند.

- ائتلاف به رهبری آمریکا مدعی شد برای از بین بردن عناصر داعش، مسجدی را در شرق سوریه هدف قرار داده است.

- رییس‌جمهوری ترکیه گفت که روز سه‌شنبه نتیجه تحقیقات کشورش درباره قتل خبرنگار سعودی را بیان می‌کند.

- اعضای کنگره آمریکا در رابطه با تصمیم رییس‌جمهوری این کشور مبنی بر خارج شدن از پیمان هسته‌ای با روسیه، اختلاف نظر دارند.

- وزیر امور خارجه عربستان مدعی شد کشته شدن خبرنگار سعودی یک اشتباه بوده و ولیعهد این کشور از آن اطلاعی نداشته است.

- وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که کشور‌های خواهان معافیت از تحریم‌های نفتی علیه ایران، باید بیش از زمان «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، خرید از ایران را کاهش دهند.

- دولت آمریکا نگران این است که ایران بتواند با کمک‌های روسیه تحریم‌های واشنگتن را دور زده و نفت خود را در بازار جهانی عرضه کند.

- صدراعظم آلمان از توقف فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی خبر داد.

- معارض برجسته عربستانی ساکن لندن گفت که مساله قتل «جمال خاشقجی» به استعفای ولیعهد سعودی منجر خواهد شد.

- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه تعویق تخریب روستای خان الاحمر در شرق قدس اشغالی اقدامی موقت است، تاکید کرد که بالاخره این روستا را تخریب خواهیم کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز