خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد/ انصراف استرالیا از شرکت در نشست ریاض/ تجمع دوستان خاشقجی در برابر کنسولگری سعودی در استانبول

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۸۹۵

تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد با روسیه، انصراف استرالیا از شرکت در نشست سرمایه‌گذاری ریاض و تجمع دوستان روزنامه‌نگار مقتول سعودی در برابر کنسولگری این کشور در استانبول از مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته بوده است.

به گزارش ایلنا، وزرای استرالیایی اعلام کردند که پس از تایید کشته شدن خبرنگار سعودی، مشارکت در نشست اقتصادی ریاض کار مناسبی نیست.

- سفیر پیشین کانادا در عربستان گفت که قانون «احمقانه‌ای» که به این کشور اجازه می‌دهد دارایی‌های ایران را مصادره کند، دلیل اصلی ناتوانی اوتاوا در بهبود روابط با تهران بوده است.

- هواپیمای «ایسلند ایر» پس از شکسته شدن شیشه کابین خلبان، مجبور به فرود در کانادا شد.

- دوستان خبرنگار مقتول سعودی با تجمع مقابل کنسولگری عربستان در استانبول، از ریاض خواستند بقایای جسد وی را تحویل دهد.

-  دیده‌بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن ده‌ها داعشی در عملیات ائتلاف به رهبری آمریکا و نیرو‌های دموکراتیک سوریه در شرق این کشور خبر داد.

- صدراعظم و وزیر امور خارجه آلمان از مقام‌های عربستانی خواستند وقایع داخل کنسولگری استانبول را با جزییات کامل‌تری بیان کنند.

- نخست‌وزیر یونان هدایت وزارت امور خارجه این کشور را نیز برعهده گرفت.

- عربستان با پرداخت رشوه به یکی از کارکنان توئیتر، از اکانت‌های مخالفان خود جاسوسی می‌کرده است.

- وزیر دادگستری عربستان گفت که پرونده خبرنگار سعودی پس از تکمیل شدن تحقیقات به دادگاه ارسال می‌شود.

- مصر، امارات متحده عربی و بحرین حمایت خود از موضع عربستان سعودی را در قبال ماجرای «قتل» جمال خاشقجی در سرکنسولگری این کشور در استانبول اعلام کردند.

- سرنگونی یک فروند بالگرد نظامی کلمبیا به کشته شدن چهار نفر منجر شد.

- رییس‌جمهوری آمریکا گفت که در آینده از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد با روسیه خارج می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز