خبرگزاری کار ایران

عربستان سعودی قتل خاشقجی را تایید کرد

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۳۴۹

عربستان سعودی بالاخره تایید کرد که روزنامه‌نگار منتقد این کشور، به دنبال یک درگیری در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از واس، عربستان سعودی دو هفته پس از ناپدید شدن «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار مخالف حاکمان کنونی این کشور، سرانجام روز شنبه اعلام کرد که وی به دنبال یک درگیری در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است.

عربستان پیش از این بارها قتل جمال خاشقجی را انکار کرده بود.

حکومت عربستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «پادشاهی عربستان نهایت تاسف خود را از اتفاق دردناکی که در این پرونده رخ داده است اعلام می‌کند و بر تعهد مقام‌های این کشور تاکید دارد که واقعیات را به اطلاع عموم برسانند و کسانی را که در این رخداد نقش داشته‌اند، پاسخگو کنند».

این اطلاعیه افزود، خاشقجی پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول با افرادی که در آنجا مواجه شد مشاجره و درگیری فیزیکی پیدا کرد که این امر به قتل او منجر شد و سپس این افراد تلاش کردند که قتل وی را لاپوشانی کنند.

عربستان سعودی کمیسیونی را مسئول تحقیق درباره این پرونده کرده که یک ماه فرصت دارد گزارش خود را آماده کند. این کمیسیون متشکل از مقام‌های امنیت ملی، وزیر خارجه و وزیر کشور عربستان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز