خبرگزاری کار ایران

آغاز سفر منطقه‌ای فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۹۲۳

فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه از روز گذشته سفر منطقه‌ای خود را آغاز کرده و مقصد او کشورهای ترکیه، ‌قطر و عربستان سعودی به منظور بحث و بررسی تحولات منطقه است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، سفر منطقه‌ای «جیمز جفری» فرستاده ویژه آمریکا در سوریه تا ۲۳ ماه جاری ادامه خواهد داشت و شامل دیدار از کشورهای ترکیه،  قطر و عربستان سعودی برای بررسی پرونده سوریه می‌شود. 

وزارت امور خارجه آمریکا امروز -سه‌شنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مقصد جیمز جفری، کشورهای ترکیه، قطر و عربستان سعودی و در راستای انجام گفت‌وگوهایی با متحدان و شرکا در مورد سوریه ما بین روزهای ۱۵ تا ۲۳ ماه جاری میلادی است». 

در این بیانیه آمده است که فرستاده ویژه آمریکا در ترکیه با مقام‌های رسمی این کشور و سرکرده مخالفان سوری و نیز نهادهای جامعه مدنی سوریه نشست خواهد داشت.

در ادامه نیز بیان شده است:‌ «فرستاده ویژه آمریکا، در عربستان سعودی و قطر  بر این موضع آمریکا تأکید می‌کند که هر نوع حمله نظامی به ادلب باعث افزایش تنش و درگیری در سوریه و منطقه خواهد شد». 

گفته می‌شود که «الکساندر لاورنتیف» فرستاده «ولادیمر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در سوریه روز گذشته به عربستان سعودی رفته و با «محمد بن سلمان» ولیعهد و «عادل جبیر» وزیر خارجه این کشور دیدار و در مورد بحران سوریه و دیگر تحولات منطقه گفت‌وگو کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز