خبرگزاری کار ایران

تلاش نمایندگان مجلس عراق برای وضع قانونی در راستای اخراج نیروهای آمریکائی

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۲۳۴

یک روزنامه منطقه‌ای نوشت که تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق در حال جمع‌آوری امضا برای وضع قانون مربوط به اخراج نیروهای آمریکائی از عراق هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، این روزنامه منطقه‌ای در توضیح تلاش نمایندگان عراق در جمع‌آوری امضا برای وضع قانونی مختص نیروهای آمریکا در عراق نوشت که نشانه‌های مثبتی در این موضوع وجود دارد.

این روزنامه به نقل از یک منبع پارلمانی نوشت: «این روزها نمایندگانی از کمیسیون‌های مختلف تلاش می‌کنند تا اکثریت نمایندگان را برای ارائه درخواستی به رئیس پارلمان مبنی بر وضع قانونی برای اجبار نیروهای آمریکائی به خروج از عراق قانع کنند». 

این منبع افزود: «خروج این نیروها از طریق جدول زمانی تعیین شده صورت می‌گیرد». وی در ادامه تأکید کرد که نشانه‌های خوبی در این زمینه وجود دارد.

 «انتصار موسوی» یکی از اعضای پارلمانی ائتلاف فتح گفت: «اخراج نیروهای آمریکائی از عراق یکی از اولویت‌های اصلی این ائتلاف است»

وی در ادامه، رویکرد آمریکا علیه گروه‌های مقاومت در عراق را محکوم کرد.

به اعتقاد این عضو پارلمانی، تحریم‌های آمریکا علیه گروه‌های مقاومت اسلامی هیچ ارزشی ندارد زیرا در انتقام از حامیان مقاومت مطرح شده است. 

ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در آگوست گذشته اعلام کرد که نیروهای آمریکا تا هر زمان که برای کمک به تحقق ثبات در مناطق تحت سیطره داعش  نیاز باشد، در عراق باقی خواهند ماند. 

این ائتلاف با اشاره به کاهش تعداد نیروهای آمریکائی در عراق تأکید کرد هنوز پنج هزار و ۲۰۰ سرباز آمریکائی در عراق حضور دارند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز