خبرگزاری کار ایران

توصیه نخست‌وزیر سابق قطر به مسئولان سعودی

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۰۷۰

نخست‌وزیر سابق قطر در سلسله پیام‌های توییتری، از مسئولان در حکومت سعودی خواست در سیاست‌های داخلی و خارجی‌شان تجدید نظر کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از رای‌الیوم، «حمد بن‌جاسم بن‌جبر آل‌ثانی» نخست‌وزیر سابق قطر، روز شنبه سلسله توییت‌هایی را درباره عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس منتشر کرد.

حمد بن‌جاسم گفت: «امیدوارم، همان‌گونه که قبلا نیز آرزو داشتم، برادران در پادشاهی سعودی در چگونگی تعامل با مسائل خارجی و داخلی به شیوه‌ای بازنگری کنند که حکمت و مسئولیت‌پذیری بر آن حاکم باشد. کشورهای عربی خلیج (فارس) به پادشاهی سعودی نیاز دارند و امیدوارم که هیچ بدی و خدشه‌ای به این پادشاهی وارد نشود؛ چرا که ثبات پادشاهی سعودی ثبات منطقه است، هر چند آنها عکس این مسئله را برای کشورم آرزو می‌کنند».

وی افزود: «مسئولان سعودی باید به این مساله بیندیشند که دوستانشان در کجا قرار دارند، گویی بر روی سرشان پرنده است. آنچه دوست دارم پس از چهار سال بگویم این است که مسئولان سعودی خودشان را از درون محاسبه کنند که چه چیزی به دست آورده‌ و چه چیزی را از دست داده‌اند، بازگشت به حق یک فضیلت است. باید یک گشایش داخلی و خارجی در سیاست برادران ایجاد شود».

نخست‌وزیر سابق قطر اضافه کرد: «اینکه یک مسئول در اشتباهاتش بازنگری کند، عیب نیست، بلکه عیب، سرسختی، لجبازی و تکرار اشتباهات است. من دوست ندارم که از برادر بزرگ‌تر به دلیل برخی سیاست‌های نسنجیده باج‌خواهی شود. مدیریت کشور ایجاب می‌کند که با یک دست نسازیم و با دست دیگر خراب نکنیم».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز