خبرگزاری کار ایران

آبزرور: حقیقت، قربانی اصلی در معمای سرنوشت خاشقجی

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۰۳۵

روزنامه انگلیسی «آبزرور» با اشاره به بحران ناپدید شدن روزنامه‌نگار منتقد سعودی برای عربستان ، تضییع حقیقت را قربانی اصلی در روند ادعاها و گمانه‌زنی‌ها دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، روزنامه آبزرور در مقاله‌­ای با عنوان «حقیقت، قربانی اصلی در معمای سرنوشت روزنامه‌نگار مفقود سعودی» بر این نکته تأکید کرد که این روزنامه در اوایل سال ۲۰۱۶ که «بن سلمان» هنوز ولیعهد و «دونالد ترامپ» نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا بود، شاهزاده ۳۰ ساله تعدادی از مسئولان انگلیسی را برای مصاحبه دعوت کرد. دو نفر از مسئولانی که در این دیدار حضور داشتند،‌ گفتند که دغدغه اصلی شاهزاده، نحوه تعامل با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه بود.

این روزنامه نوشته است: « شاهزاده بن سلمان نسبت به اقدام‌های پوتین که نفوذش در خاور میانه روز به روز افزایش می‌­یافت، کنجکاوی زیادی داشت و به عملکرد او از جمله ایجاد مناطق امن در سوریه اهمیت نشان داد».

آبزرور در توضیح این مطلب افزوده است: «نکته اصلی که شاهزاده جوان بر آن تمرکز داشت،‌ این بود که چگونه پوتین را از پیامدهای اقداماتش آگاه کند. اکنون پس از گذشت دو سال از این دیدار، شاهزاده در بحرانی قرار دارد که در دوره ولایتعهدی خود تجربه نکرده بود. اکنون انگشت اتهام در از میان برداشتن یک مخالف برجسته آن هم در خارج کشور طی یک عملیات هدفمند به سمت او اشاره دارد و این اقدام در نوع خود برای عربستان بی سابقه است. هر چند که تفاوت چندانی با عملیات قلع و قمع مخالفان روس ندارد».

به نوشته این روزنامه وقایع مربوط به موضوع ناپدید شدن «جمال خاشقجی» روزنامه نگار سعودی موجب تزلزل موقعیت  ولیعهد سعودی حتی در میان متحدانش شده است. در ادامه این مقاله آمده است: «مقام­‌های ترک تأکید دارند که خاشقجی داخل ساختمان کنسولگری در استانبول و توسط گروه امنیتی ویژه و حرفه­‌ای که همان روز از ریاض آمده بودند، به قتل رسیده است».

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا اخیرا در این موضوع دخالت کرده و کفه ادعای ریاض درمورد این‌که اظهارات مقام‌­های ترک در مورد سرنوشت خاشقجی صرفا توطئه­‌ای علیه عربستان است، سنگین­‌تر دانست. بولتن گفت که رقابت بین دو کشور، آنکارا را به اتهام‌زنی علیه عربستان در موضوع ناپدید شدن خاشفجی برانگیخته است. به نوشته این روزنامه،‌ آنچه که وسط این ادعاها و گمانه‌زنی ها از بین می­‌رود، حقیقت سرنوشت خاشقجی است».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز