خبرگزاری کار ایران

نگرانی سازمان ملل درباره سرنوشت خاشقچی/آمریکا عربستان را تهدید کرد

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۰۵۳

آمریکا و سازمان ملل درباره خبرنگار مفقود شده سعودی ابراز نگرانی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری خواه ایالت کارولینای جنوبی در واکنش به مفقود شدن «جمال خاشقچی» روزنامه نگار سعودی در استانبول ضمن انتقاد شدید از عربستان اظهار داشت: «اگر ادعاهای مطرح شده در خصوص خطای رهبران عربستان صحت داشته باشد ٬ تاثیر ویرانگری بر روابط آمریکا-عربستان خواهد داشت.»

گراهام که در حساب کاربری خود در توییتر به موضوع خاشقجی می‌پرداخت، افزود: «هم نظریم که این(خطای رهبران سعودی) تاوانی سنگین هم در زمینه‌های اقتصادی و هم در دیگر بخش‌ها خواهد داشت.»

سناتور جمهوری خواه کارولینای جنوبی همچنین خواستار پاسخگویی رهبران عربستان شد و اظهار داشت: «باید آشکار کنیم که چه بر سر آقای خاشقچی آمده است. رهبران عربستان باید جواب‌های روشنی به تحقیقات در خصوص مکان حضور خاشقچی دهند.»

گراهام همچنین از گفتگو با سناتور «باب کروکر» از حزب جمهوری خواه و سناتور «بن کاردین» از حزب دموکرات آمریکا درباره خاشقجی و ابراز نگرانی این دو از وضعیت روزنامه نگار مفقود شده واشنگتن پست خبر داد.

در همین راستا وزارت امور خارجه ترکیه برای دومین بار سفیر عربستان سعودی را در رابطه با ناپدید شدن جمال خاشقچی به این وزارتخانه احضار کرد.

سازمان ملل نیز امروز از مفقود شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی در استانبول ابراز نگرانی کرد.

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست خبری روزانه خود در واکنش به مفقود شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی در استانبول ابراز نگرانی کرد.

دوجاریک با بیان اینکه «آنتونیو گوترش» دبیر کل این سازمان وضعیت خاشقچی که پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول از آن خبری نشده است را از نزدیک پیگیری می‌کند، اظهار داشت: «دبیر کل نسبت به مفقود شدن خاشقچی بسیار نگران است».

وی افزود: «افزایش خشونت علیه روزنانه‌نگاران در دوره اخیر، از جمله کشته شدن ویکتوریا مارینوا، روزنامه‌نگار بلغارستانی که در زمینه فساد مالی فعالیت می‌کرد، بسیار نگران کننده است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز