خبرگزاری کار ایران

انگلیس فهرست خود را برای مجازات سعودی‌ها آماده می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۶۹۷

مقام‌های انگلیس اقدام به تهیه فهرستی از مسئولان و افسران امنیتی سعودی کرده و تأکید کرده‌اند که لندن این افراد را به دنبال موضوع ناپدید شدن روزنامه‌نگار سعودی در ترکیه مجازات خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، روزنامه ایندیپندنت به نقل از منابعی در لندن با اعلام این‌که مقام‌های انگلیس اقدام به تهیه فهرستی از مسئولان عربستان کرده‌اند، نوشت که سعودی­‌هایی که نامشان در این فهرست می‌آید، ممکن است به موجب اصلاح قانون «ماگنیتسکی» که اجازه اعمال مجازات بر ناقضان حقوق بشر را به لندن می­‌دهد، مورد مجازات و پیگرد قرار گیرند.

بر اساس گزارش این روزنامه، با مشخص شدن نتایج تحقیق در پرونده ناپدید شدن خاشقجی، تصمیم نهائی برای اعمال مجازات این افراد اتخاذ خواهد شد.

خاشقجی برای آخرین بار در دوم اکتبر در حال ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول برای دریافت اسناد مربوط به ازدواجش دیده شده و به گفته نامزدش که خارج از ساختمان منتظر او بوده، هرگز از این مکان خارج نشد.

مقام‌­های ترکیه و عربستان، اخبار متناقضی را در مورد مکان خاشقجی ارائه داده­‌اند، آنکارا تاکید کرده است که وی از ساختمان کنسولگری سعودی خارج نشده است حال آنکه ریاض اصرار دارد که خاشقجی بلافاصله پس از پایان فعالیت­‌های اداری خود برای مقدمات ازدواجش از آنجا خارج شده است.  

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز