خبرگزاری کار ایران

سفیر سعودی در انگلیس:

عربستان آماده گسترش برنامه هسته‌ای خود است

سفیر عربستان سعودی در انگلیس اعلام کرد که در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای ایران، کشورش آماده است برنامه هسته‌ای خود را گسترش دهد.

به گزارش ایلنا، شاهزاده «محمد بن نواف» سفیر عربستان سعودی در انگلیس با این ادعا که برنامه هسته‌ای تهران تهدیدی مستقیم علیه تمامی منطقه است، اعلام کرد که کشورش آمادگی گسترش برنامه هسته‌ای خود را دارد.

شاهزاده محمد بن نواف در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی «گاردین» طی سخنانی بی‌اساس افزود که عربستان سعودی از زمان پادشاهی «فهد بن عبدالعزیز» پادشاه اسبق این کشور، سیاستی را دنبال می‌کند که بر مبنای آن ریاض هرگز در تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای نخواهد بود ولی «از زمانی که مشخص شد ایران سیاستی را دنبال می‌کند که می‌تواند آن را به سمت برنامه ساخت سلاح کشتار جمعی متمایل کند»، موضع عربستان نیز تغییر کرده است.

این مقام سعودی مدعی شد که «برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی مستقیم علیه تمامی منطقه است و منبع و انگیزه‌ای مهم برای اشاعه هسته‌ای در سرتاسر خاورمیانه، از جمله در اسرائیل ایجاد می‌کند.»

وی با لحنی تهدیدآمیز افزود: «امیدواریم تضمین‌هایی دریافت کنیم که ایران در تلاش برای ساخت تسلیحات هسته‌ای نیست ولی اگر این اتفاق رخ دهد و مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای این کشور با شکست مواجه شود، آنگاه همه گزینه‌های عربستان سعودی روی میز خواهد بود.»

 

کد خبر : ۲۸۲۶۰۱