خبرگزاری کار ایران

ریاض اتهامات در مورد خاشقجی را رد کرد/ ترامپ: به‌زودی واقعیت‌ها را کشف خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۵۰۵

وزارت کشور عربستان در بیانیه‌ای، اتهام‌های مطرح‌شده علیه ریاض در مورد سرنوشت روزنامه‌نگار منتقد را رد، و آن را «بی‌اساس» توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از واس، وزارت کشور عربستان، جمعه‌شب با صدور بیانیه‌ای، اتهام‌هایی که طی روزهای گذشته در مورد سرنوشت «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد، مطرح شده را رد، و ارتباط آن با دستگاه حاکمیت در ریاض را «دروغ» و «بی‌اساس» توصیف کرد. 

«عبدالعزیز بن‌سعود بن‌نایف بن‌عبدالعزیز» وزیر کشور عربستان اظهار داشت ریاض «به اصول، قوانین و رسم‌ورسومات خود پایبند است و متعهد به اجرای قوانین و معیارهای بین‌المللی است».

وزیر کشور عربستان افزود ریاض و آنکارا توافق کرده‌اند تا تحقیقات مشترکی در این زمینه انجام دهند و «مهم است که رسانه‌ها فقط واقعیت‌ها را پوشش دهند و کاری نکنند که در جریان تحقیقات و روند قضائی اختلال ایجاد شود».

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، از دوم اکتبر پس از آن‌که وارد کنسولگری کشورش در استانبول شد تا مدارک رسمی برای ازدواج با نامزد ترک خود را کسب کند، ناپدید شد. از آن زمان تا کنون اتهام‌هایی در مورد قتل این روزنامه‌نگار داخل کنسولگری، توسط تیمی اعزام از عربستان مطرح شده‌ است.

این اتهامات چندان بالا گرفته که مقام‌های ایالات متحده به آن واکنش نشان داده و شماری از نمایندگان کنگره در مورد پیامدهای آن، در صورتی که مشخص شود این قتل رخ داده، هشدارهای جدی داده‌اند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته بار دیگر تاکید کرد، کشورش واقعیت‌ها را کشف خواهد کرد.

ترامپ به خبرنگاران گفته است به‌زودی با «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان، «در مورد ماجرای وحشت‌آور در ترکیه» تماس خواهد گرفت و گفت‌وگو خواهد کرد.

ترامپ یک روز پیش از این گفته بود دلیلی نمی‌بیند جلوی فروش تسلیحات به عربستان سعودی را بگیرد. هرچند او تاکید کرده دولتش در مورد ناپدید شدن روزنامه‌نگار سعودی «بسیار قاطع» است و «بازپرسان در آنجا هستند و با ترکیه» و عربستان سعودی همکاری می‌کنند.

 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز