خبرگزاری کار ایران

سقوط شدید بهای سهام در بازارهای آسیا

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۲۱۲

شاخص بهای سهام در بازارهای بورس آسیا امروز – پنجشنبه- با کاهش شدید همراه بود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شاخص بهای سهام در بازارهای بورس آسیا امروز نیز به روند نزولی خود ادامه داد.

نگرانی از افزایش نرخ بهره در آمریکا و تنش در روابط تجاری در جهان عامل اصلی این سقوط محسوب می‌شود و باعث شده است تا سرمایه‌گذاران به خاطر کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، به فروش سهام خود روی آورند.

به گزارش بی‌بی‌سی، تحلیلگران می‌گویند شدت گرفتن تنش‌ میان چین و آمریکا و وضع تعرفه باعث اضطراب در بازارهای چهارگوشه جهان شده است.

سقوط بهای سهام در بازارهای آسیایی پس از کاهش شدید ارزش سهام در بازار بورس آمریکا صورت گرفت که پیشتر بیشترین کاهش روزانه را در ماه‌های اخیر تجربه کرده بود.

در چین شاخص بهای سهام به پایین‌ترین سطح خود در چهار سال اخیر رسید. شاخص سهام بورس شانگهای نیز با افت پنج درصدی مواجه شد.

شاخص ژاپن و هنگ‌کنگ هم چهار درصد افت کرد.

در اروپا نیز شاخص بهای سهام در ساعات اولیه فعالیت بورس با افت مواجه بوده است.

فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در ماه سپتامبر در واکنش به رشد اقتصادی آن کشور و به منظور جلوگیری از خطر بروز تورم، نرخ بهره را افزایش داد.

افزایش نرخ بهره باعث افزایش هزینه استقراض می‌شود که قاعدتا کاهش فعالیت‌های اقتصادی و در نهایت کاهش میل به سرمایه‌گذاری در میان سرمایه‌گذاران را در پی دارد.

همچنین احتمال جنگ تجاری آمریکا با چین باعث نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد نتایج منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز