خبرگزاری کار ایران

پلیس ترکیه:

خاشقجی در کنسولگری عربستان به قتل رسیده است

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۰۵۳

برآورد اولیه پلیس ترکیه حاکی از آن است که روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان به قتل رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مقام‌های پلیس ترکیه اعلام کرده‌اند برآوردهای اولیه حاکی‌ست که «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده است. 

طبق ادعای پلیس ترکیه، «تیم ویژه‌ای از عربستان» برای «انجام قتل» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی به ترکیه فرستاده شده بود. یکی از مقام‌های پلیس گفته است: «ما معتقدیم این قتل یک اقدام برنامه‌ریزی شده بود و پیکر قربانی از کنسولگری خارج شده‌است».

در همین حال، روزنامه «واشنگتن‌پست» که جمال خاشقجی برای بخش دیدگاه‌های آن مقاله می‌نوشت، نیز به نقل از مقامی که نامش فاش نشده است، گزارش داد بازرسان پلیس ترکیه عقیده دارند تیمی ۱۵ نفره از عربستان به استانبول رفته بود تا خاشقجی را «به قتل برسانند».

مقام‌های ترک توضیحی در مورد این‌که چگونه به این «برآورهای اولیه» رسیده‌اند، نداده‌اند. 

یک مقام عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول در بیانیه‌ای، این اظهارات را رد کرده‌ است. این مقام سعودی گفته گروهی که صحبت از آن می‌رود، دربرگیرنده هیاتی از بازرسان سعودی بوده و برای کمک به تحقیقات مربوط به ناپدید شدن جمال خاشقجی به استانبول رفته بود.

شبکه «الجزیره» نیز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که جسد جمال خاشقجی در یکی از مناطق استانبول ترکیه پیدا شده است.

آن‌طور که نامزد تـُرک این شهروند عربستانی گفته، خاشقجی هفته پیش برای دریافت یک مدرک رسمی ثبت طلاق و در نتیجه کسب مجوز برای ازدواج مجدد، وارد ساختمان کنسولگری عربستان سعودی شد. پس از آن کسی از سرنوشت این روزنامه‌نگار خبری ندارد و مقام‌های ترک و سعودی اظهارت متنقاضی را بیان کرده‌اند. 

نامزد خاشقجی که ساعت‌ها بیرون کنسولگری منتظر بود می‌گوید خاشقجی از ساختمان خارج نشد. پلیس ترکیه نیز اظهارات مشابهی را بیان کرده است.

اما کنسولگری عربستان در بیانیه‌ای مدعی شده است او روز سه‌شنبه هفته پیش، مدتی پس از قرار ملاقات خود، ساختمان کنسولگری را ترک کرده است. در این بیانیه تاکید شده که کنسولگری در همکاری با دولت ترکیه تلاش می‌کند «دلایل و شرایط ناپدید شدن او را کشف کند».

جمال خاشقجی مشاور سابق دولت عربستان، سال پیش پس از انتقادهایش از سیاست‌های «محمد بن‌سلمان» ولیعهد این کشور و برای آن‌که نگران بود بازداشت شود، به آمریکا نقل مکان کرد. پس از آن بود که شروع به نوشتن مقاله‌های انتقادآمیز برای روزنامه واشنگتن‌پست کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز