خبرگزاری کار ایران

مایک پمپئو:

هرگز نگفتم خلع تسلیحات کره‌شمالی تا سال ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۰۳۳

وزیر خارجه آمریکا از موضع خود درباره زمان خلع تسلیحات کره شمالی عقب نشست.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، از اظهارات پیشین خود مبنی بر این‌که کره‌شمالی تا سال ۲۰۲۱ تسلیحات هسته‌ای خود را به زور تمام‌وکمال کنار می‌گذارد، عقب نشست. 

پمپئو بناست روز یکشنبه برای مذاکرات هسته‌ای به پیونگ‌یانگ سفر کند. 

وزیر خارجه آمریکا گفت که ارجاع به تاریخ خلع کامل تسلیحات هسته‌ای از سوی رهبران کره‌شمالی و کره‌جنوبی انجام گرفته است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «این‌که خلع تسلیحات هسته‌ای تا سال ۲۰۲۱ به اتمام خواهد رسید، نظر من نیست. من بارها آن را تکرار کردم، اما این رهبران دو کره بودند که در دیدار با یکدیگر این زمان را تعیین کردند. آنها در دیدار با یکدیگر از سال ۲۰۲۱ حرف زدند. بنابراین من از این تاریخ به‌عنوان زمانی که دو طرف بر سر آن به توافق رسیده‌اند، سخن به میان آوردم.»

این در حالی است که پمپئو پیشتر گفته بود که دیدار رهبران دو کره در ماه گذشته میلادی تغییر مثبتی در گفت‌وگوهای میان کره شمالی و ایالات متحده ایجاد کرده و «فرایند خلع تسلیحات هسته‌ای را تسریع می‌کند که تا ژانویه ۲۰۲۱ تکمیل خواهد شد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز