خبرگزاری کار ایران

مسکو حق استفاده دمشق از «اس- ۳۰۰» را تعیین می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۶۷۶

یک کارشناس روس با ذکر جزئیات استفاده از سامانه اس- ۳۰۰ در سوریه، مدعی شده است که مسکو هرگز به سوری‌ها اجازه نخواهد داد به تنهایی از این سامانه ضد موشکی استفاده کند.

به گزارش ایلنا، روزنامه روسی «موسکوفسکی کومسولتس»، روز گذشته مقاله‌ای درباره جزئیات کاربرد سامانه اس- ۳۰۰ در سوریه منتشر کرد.

در این مقاله آمده است، تدابیری که روسیه برای تقویت دفاع هوایی سوریه با سامانه اس- ۳۰۰ بعد از حادثه سرنگونی هواپیمای نظامی «ایلوشین- ۲۰» اتخاذ کرده است، با هدف نشان‌دادن جدی بودن پاسخ‌هایش صورت می‌گیرد.

این روزنامه به نقل از یک کارشناس نظامی ارشد روسیه که نامش ذکر نشده است، جزئیات کاربرد سامانه اس- ۳۰۰ و راه‌اندازی موشک‌های این سامانه در سوریه را فاش کرد.

این کارشناس روسیه تصریح کرد، مجموعه‌ای از این سامانه می‌تواند حتی تا شش گردان را شامل شود که در هر گردان ۱۲ پرتاب‌گر اتوماتیک با چهار موشک وجود دارد. این بدان معناست که برای مقابله با هرگونه حمله هوایی دشمن دست‌کم ۱۰۰ موشک ضد هوایی آماده شلیک وجود دارد.

به گفته این کارشناس، تاکنون کسی اعلام نکرده که تنها یک مجموعه از این سامانه به سوریه منتقل می‌شود، همچنان‌که از تعداد دقیق آنها سخنی گفته نشده و ممکن است بیش از یک مجموعه در سوریه مستقر شود.

وی خاطرنشان کرد، سامانه کنترل یکپارچه‌ برای نیروهای دفاع هوایی روسیه در سرتاسر سوریه ایجاد خواهد شد که شامل رادارهای روسی و سیستم‌های آتش‌بار است.

این کارشناس روس در ادامه عنوان کرد، این مدل استفاده از سامانه‌های ضد موشکی در کشورهای مشترک‌المنافع مرسوم است. بر این اساس، با استفاده از این سامانه کنترل تمامی اطلاعات به مرکز فرماندهی یکپارچه‌ منتقل می‌شود و سوری‌ها با استفاده از سامانه‌های خود و روسیه نیز با سامانه‌های خود اهداف را مشخص می‌کنند.

وی در عین حال اظهار داشت، این ارتش روسیه است که با دقت ماهیت اهداف را تعیین خواهد کرد و به سوری‌ها اعلام می‌کند که هدف تعیین‌شده دوست یا دشمن است. به گفته وی، مسکو هرگز به سوری‌ها اجازه نخواهد داد به تنهایی از سامانه‌های ضد موشکی اس- ۳۰۰ استفاده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز