خبرگزاری کار ایران

آلمان بدهی عمومی خود را کاهش داد

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۵۴۶

آلمان در نیمه نخست سال جاری میلادی بدهی عمومی خود را کاهش داد و به کمترین میزان طی هفت سال گذشته رساند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، آلمان میزان بدهی عمومی خود را در نیمه نخست سال جاری میلادی دو و سه دهم درصد کاهش داد و به یک تریلیون و ۹۳۰ میلیارد یورو رساند.

براساس آماری که امروز -چهارشنبه- منتشر شد، این پایین‌ترین میزان بدهی دولت آلمان از سال ۲۰۱۱ است. 

رشد اقتصادی پایدار به این معنی است که دولت آلمان از مازاد بودجه برخوردار بوده که به این کشور امکان می‌دهد هزینه‌های عمومی را بدون گرفتن وام‌های جدید افزایش دهد.

دولت «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، بدهی‌ها را یک و هفت دهم درصد کاهش داده و به یک تریلیون و ۲۲۰ میلیارد یورو و بدهی ۱۶ ایالت این کشور را سه و شش دهم درصد کاهش و به ۵۴۷ میلیارد دلار رسانده است. بدهی نظام امنیت اجتماعی نیز هفت و یک دهم درصد کاهش پیدا کرده و به ۴۰۳ میلیون یورو رسیده است. 

در روزهای گذشته، آلمان طرح بدهی خود را برای سه‌ماهه چهارم تا دو میلیارد یورو کاهش داد. با این حال، بدهی در حال کاهش آلمان چالشی برای بانک مرکزی اروپا است که باید در مورد چگونگی سرمایه‌گذاری مجدد سرمایه از اوراق ‌قرضه دولتی تحت برنامه خرید دارایی بحث و تبادل نظر کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز