خبرگزاری کار ایران

ساعت ۱۱ و ۳۰ به وقت تهران؛

نشست وزرای اوپک در الجزایر آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۹۵۹

بررسی امکان افزایش ۵۰۰ هزار بشکه نفت در روز در سایه کاهش تولید ایران و ونزوئلا از محورهای اصلی نشست اوپک خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری البوابه، اجلاس کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) در حالی امروز -یکشنبه- آغاز می‌شود که بسیاری نگران رویدادهای ماه نوامبر و اعمال دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستند، تحریم‌هایی که سبب می‌شود روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه از تولید نفت جهان کاسته شود. 

به گفته «اندی کریچلو»، رئیس بخش اخبار مربوط به انرژی در شرکت «اس‌اند‌پی گلوبال»، حتی اگر کشورهایی چون لیبی و عراق بتوانند فراتر از حد انتظار عمل کرده و با تولید بیشتر، کاستی بازار را جبران کنند، قیمت نفت خام همچنان می‌تواند افزایش یابد. وی گفت: «در حال حاضر، بازار بسیار متعادل به‌نظر می‌رسد.»

به گفته کریچلو: «سرمایه‌گذاری معکوس در زیرساخت‌ها و چاه‌های جدید نفتی به پایین‌ترین سطح در طول تاریخ رسیده و زمان زیادی طول می‌کشد تا همه‌چیز روند مخالف به خود بگیرد.»

در الجزیره، انتظار می‌رود کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در این‌باره گفت‌وگو کنند که چگونه می‌تواند افزایش ذخیره نفت را به کسری تولید نفت خام ایران مربوط کرد. این دیدار پس از آن صورت می‌گیرد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، در تاریخ ۲۰ سپتامبر در پیامی توئیتری از اوپک خواست تا قیمت‌ها را پایین بیاورد. 

به گفته کریچلو، عربستان سعودی هنوز به میزان دو میلیون بشکه در روز ذخیره نفتی دارد. این در حالی است که عربستان سعودی در فصل زمستان می‌تواند تولید خود را افزایش دهد، چراکه در فصل تابستان و در پی گرمای هوای شدید در این کشور، ناگریز ۸۰۰ هزار بشکه در روز را از بازار خارج کرده بود. 

اما درباره نتیجه این نشست در الجزیره گمانه‌زنی‌ها بسیار است. ایران اعلام کرده که در این نشست شرکت نخواهد داشت. این در حالی است که بیانیه مشترک پایان این اجلاس باید منافع کشورهای عضو را مدنظر قرار دهد و ایران اعلام کرده هر مصوبه‌ای را که به به تضعیف موضع تهران بینجامد را وتو خواهد کرد. 

بررسی امکان افزایش ۵۰۰ هزار بشکه نفت در روز در سایه کاهش تولید ایران و ونزوئلا از محورهای اصلی این نشست است. همچنین قرار است در نشست اوپک تعهد اعضا به توافق کشورهای عضو و غیرعضو مورد بررسی قرار گیرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز