خبرگزاری کار ایران

بازتاب‌های سقوط «ایلوشین- ۲۰»؛

روسیه حریم‌ هوایی آب‌های سوریه را می‌بندد

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۵۲۶

روسیه درصدد است بعد از پایان رزمایش دریایی خود، حریم‌ هوایی آب‌های منطقه‌ای سوریه را ببندد؛ تصمیمی که واکنش به سقوط هواپیمای این کشور بر فراز سوریه محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا، شبکه تلویزیونی «المیادین» به اطلاعاتی دست یافته است مبنی بر این‌که روسیه درصدد است بعد از پایان رزمایشش در دریای مدیترانه در تاریخ ۲۶ سپتامبر، حریم هوایی بر فراز آب‌های منطقه‌ای سوریه را ببندد.

اطلاعات حاکی‌ست که موضوع بستن آسمان سوریه در چارچوب سلسله واکنش‌های روسیه به حادثه سرنگونی جنگنده «ایلوشین- ۲۰» است و این تصمیم در نشست شورای امنیت ملی روسیه که روز پنجشنبه با ریاست «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری این کشور برگزار شد، اتخاذ شده است.

بر این اساس، مسکو تماس‌هایی را از طریق کانال‌های دیپلماتیک و نظامی با دولت‌های ذی‌ربط درخصوص تصمیمش به بستن آسمان سوریه صورت می‌دهد.

پیشتر، مسکو اعلام کرده بود به منظور اجرای رزمایش دریایی که با آزمایش موشکی همراه است، چند منطقه را در آب‌های بین‌المللی دریای مدیترانه به روی سفرهای هوایی و دریایی در مناطق نزدیک سوریه، لبنان و قبرس می‌بندد.

وزارت دفاع روسیه، اسرائیل را مسئول کشته‌شدن ۱۵ نظامی روسیه در هواپیمای نظامی ایلوشین- ۲۰ معرفی کرده است که دوشنبه‌شب گذشته در لاذقیه واقع در غرب سوریه ساقط شد.

ولادیمیر پوتین بعد از حادثه سرنگونی ایلوشین- ۲۰ به نیروهای روسیه دستور داده است که سیستم‌های رصد و دفاعی پیشرفته را برای محافظت از پایگاه‌های «حمیمیم» و «طرطوس» در غرب سوریه مستقر کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز