خبرگزاری کار ایران

یک عضو ائتلاف «البناء» خبر داد:

«عادل عبدالمهدی» قوی‌ترین گزینه برای نخست‌وزیری عراق

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۹۹۱

یکی از رهبران ائتلاف البناء در عراق اعلام کرد، توافقاتی گسترده بین دو فراکسیون البناء و «الاصلاح» و فراکسیون‌های کرد درباره تعیین یک سیاستمدار مستقل برای پست نخست‌وزیری وجود دارد.

به گزارش ایلنا، «هیثم الجبوری» از رهبران ائتلاف البناء در عراق در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد، توافقی گسترده بین دو فراکسیون البناء و الاصلاح و فراکسیوهای کرد بر سر تعیین شخصیت مستقل سیاسی یعنی عادل عبدالمهدی برای پست نخست‌وزیری وجود دارد. 

الجبوری تصریح کرد، عادل عبدالمهدی ۹۰ درصد مسیرش به سمت نخست‌وزیری را با موافقت مرجعیت دینی عراق طی کرده است.

به گفته الجبوری، ائتلاف البناء ۱۶۱ امضای نمایندگانی را که فراکسیون اکثریت را تشکیل خواهند داد جمع‌آوری کرده و با بزرگترین فراکسیون سنی یعنی «المحور الوطنی» هم‌پیمان شده است.

الجبوری، البناء را فراکسیون اکثریت معرفی کرد که به دنبال ایجاد تفاهم با ائتلاف الاصلاح برای تشکیل دولت جدید است.

در همین راستا، «محسن السعدون» از رهبران «حزب دموکرات کردستان» گفته است، عادل عبدالمهدی شخصیتی محترم و معروف است ولی در حال حاضر نمی‌توان درباره مسئله نامزدی او به طور رسمی اظهارنظر کنیم؛ مگر اینکه از سوی فراکسیون اکثریت، به طور رسمی نامزد شود.

عادل عبدالمهدی از رهبران سابق مجلس اعلای اسلامی و وزیر نفت سابق عراق است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز