خبرگزاری کار ایران

آغاز عملیات ارتش سوریه به سمت «التنف»

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۶۶۹

ارتش سوریه عملیات نظامی جدیدی را به سمت منطقه التنف واقع در جنوب شرق این کشور؛ جایی که نیروهای آمریکایی در آنجا مستقر هستند، آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، ارتش سوریه عملیات نظامی به سمت منطقه «التنف» در جنوب شرق کشو که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند را آغاز کرده است.

روزنامه «الوطن» سوریه با اعلام این خبر، به نقل از منابع میدانی افزود یگان‌های ارتش عملیات نظامی از صحرای «السخنه» در ریف شرقی حمص را آغاز کردند و از منطقه «تله الصاروخ» در جنوب «شولا» در ریف غربی دیر الزور به سمت غرب التنف حرکت کردند.

این منبع تصریح کرد، این عملیات با هدف پاک‌سازی منطقه از بقایای داعش که از الصحرای سویدا فرار کرده‌اند،‌ انجام می‌شود و یگان‌های ارتش سوریه حدود ۳۰ کیلومتر تا روستای «النیاری» پیشروی کرده‌اند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد یگان‌های ارتش سوریه با همکاری نیروهای هم‌پیمان به تعقیب عناصر داعش در منطقه «تلول الصفا» در بادیه السویداء که آخرین پایگاه تروریست‌ها محسوب می‌شود، اقدام کرده‌اند.

در منطقه التنف پایگاه نظامیان آمریکا و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در سوریه مستقر است که در سال ۲۰۱۴ به بهانه مقابله با داعش تاسیس شد و در ۲۴ کیلومتری غرب گذرگاه التنف در استان حمص واقع است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز