خبرگزاری کار ایران

پیام محمود عباس به رهبر کره‌شمالی

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۷۸۲

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پیامی مکتوب به رهبر کره‌شمالی، از سیاست رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال مساله فلسطین به شدت انتقاد کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از وفا، «ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین، روز گذشته در جریان دیدار با «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی، نامه «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را تقدیم وی کرد.

محمود عباس در این نامه گفته است، هدف از اقدامات خطرناکی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در حال صورت دادن آنهاست، نابود کردن مساله فلسطین و تبدیل آن به یک موضوع صرفا انسانی است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در این نامه پیامدهای تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس و معرفی این شهر اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل را تشریح کرده و متذکر شده است که چنین اقداماتی مغایر با قوانین بین‌المللی، قطعنامه شماره ۴۷۸ شورای امنیت و نقش آمریکا به عنوان یک بازیگر صلح است.

وی همچنین به اقدامات رژیم اشغالگر اسرائیل از جمله یهودی‌سازی، سیاست شهرک‌سازی، مصادره اموال، تخریب خانه‌های فلسطینیان و یورش به مسجد الاقصی اشاره کرده است.

در مقابل، رهبر کره‌شمالی از پیام محمود عباس استقبال و برای ملت فلسطین موفقیت تلاش‌های‌شان برای تحقق آزادی و استقلال را آرزو کرد.

کیم همچنین در این دیدار حمایت کره‌شمالی از مساله فلسطین را مورد تاکید قرار داده است.

طبق این گزارش، ریاض المالکی برای شرکت در مراسم جشن هفتادمین سالروز استقلال کره‌شمالی، در این کشور حضور داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز