خبرگزاری کار ایران

دبیرکل انصارالله مطرح کرد؛

سازمان ملل از تامین امنیت نمایندگان ما برای سفر به ژنو ناتوان است/ تلاش متجاوزان برای کاهش ارزش پول ملی یمن

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۲۴۷

دبیرکل انصارالله یمن دلیل عدم حضور نمایندگان خود در مذاکرات ژنو را عنوان کرده و از تلاش‌های متجاوزان برای کاهش ارزش پول این کشور، انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، «سید عبدالملک بدرالدین» دبیرکل انصارالله یمن امروز-شنبه-در سخنرانی زنده خود با اشاره به دلیل عدم حضور نماینده این تشکل در سازمان ملل گفت: «سازمانی مللی که نمی‌تواند پرواز خود را حمایت کند و هواپیمایش در عربستان فرود می‌آیند، نمی‌تواند تضمین دهد گروه ما با هواپیماهایش به ژنو برسند.»

وی افزود: «در روزهای اخیر تلاش‌هایی برای کاهش ارزش پول ملی یمن صورت گرفت و باعث افزایش قیمت‌ها در کشورمان شد ما معتقدیم این اقدام برنامه‌ریزی شده و بخشی از اهداف تجاوز علیه یمن بوده است.»

دبیرکل انصارالله یمن خاطرنشان کرد: «در مرحله گذشته برنامه‌ریزی زیادی صورت گرفت تا به اقتصاد کشور ما ضربه بزنند. بر همین اساس بسیاری از شرکت‌های تجاری و بنادر و فرودگاه‌های یمن را هدف قرار دادند.»

وی ادامه داد: «در نقشه‌ای از پیش طراحی شده برای ضربه زدن به اقتصاد یمن تلاش کردند همه مناطقی که نفت و گاز دارند را اشغال کنند.»

بدرالدین یادآور شد: «تلاش کردند همه مرزها را کنترل کنند و نقاط مرزی ما با عمان را به دست گیرند، این سیاست در ادامه سیاست‌های ظالمانه علیه ملت یمن بود. آنها مانع پروازهای غیرتجاری حتی برای انتقال بیماران به مصر و اردن شدند برای همین هم فعالیت همه فرودگاه‌ها تعطیل شد. در ادامه مانع رفت و آمد کشتی‌ها در دریا شدند. برای مثال مانع رفت‌و آمد در بندر الحدیدیه که با مجوز بود، شدند.»

دبیرکل انصارالله یمن گفت: «پس از آن بانک مرکزی را هدف قرار دادند و با بستن حساب‌هایش فعالیت آن را مختل کردند و با موانعی که ایجاد کردند کشورهای خارجی نتوانستند با بانک مرکزی یمن معامله تجاری داشته باشند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز