خبرگزاری کار ایران

تکلیف فراکسیون اکثریت پارلمانی عراق امروز تعیین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۰۲۹

دو گروه از جریان‌های عراقی، شب گذشته جداگانه از دستیابی به توافقی برای تشکیل فراکسیون اکثریت در پارلمان جدید خبر دادند که قرار است امروز اولین جلسه آن تشکیل شود.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، بامداد امروز- دوشنبه- ساعاتی پس از اعلام موجودیت فراکسیون اکثریت پارلمانی در عراق با محوریت «مقتدی صدر»، ائتلاف «الفتح» به ریاست «هادی العامری» و ائتلاف «دوله‌القانون» به ریاست «نوری المالکی» و سایر ائتلاف‌ها و جریان‌های سیاسی همسو، تشکیل جلسه دادند.

منابع محلی با انتشار سندی، اعلام کردند که ۱۴۵ نماینده پارلمان با حضور رهبران ائتلاف‌ها و روسای جریان‌های سیاسی عراق در منزل هادی العامری حضور پیدا کردند.

در همین حال، دفتر نوری المالکی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بزرگترین فراکسیون پارلمان با عنوان ائتلاف «البناء» تشکیل شد.

بر این اساس، ائتلاف البناء شامل الفتح، دوله‌القانون، «القرار»، «الجماهیر»، «الوطنیه»، «الانبار هویتنا»، «صلاح‌الدین هویتنا»، «اراده»، «بابلیون» و «الکفائات» است.

این در حالی است که محور «مقتدی صدر» یکشنبه‌شب از فراکسیون اکثریت با ۱۷۷ کرسی از مجموع ۳۲۸ کرسی پارلمان رونمایی کرد. این فراکسیون شامل ائتلاف «سائرون» به ریاست صدر ، «النصر» به ریاست «حیدر العبادی»، «الوطنیه» به ریاست «ایاد علاوی» و «الحکمه» به ریاست «سید عمار حکیم» و چند جریان سیاسی دیگر است.

طبق این گزارش، قرار است نخستین جلسه پارلمان جدید عراق امروز دوشنبه برای اعلام رسمی تشکیل فراکسیون اکثریت برگزار شود و تا قبل از جلسه پارلمانی روز دوشنبه معلوم نیست که کدام فراکسیون، بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمانی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز