خبرگزاری کار ایران

آنتونیو گوترش:

سربازان میانمار، قرآن‌ها را به آتش می‌کشند

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۴۲۴

دبیر کل سازمان ملل متحد، از کشورهای عضو شورای امنیت خواست به میانمار فشار بیاورند تا برای حل بحران انسانی مسلمانان روهینگیا در استان راخین همکاری کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، «آنتونیو گوترش» وضعیت مسلمانان روهینگیا را «یکی از فجیع‌ترین بحران‌های انسانی و حقوق بشری جهان» دانست. 

گوترش گفت: «از کشورهای عضو شورای امنیت می‌خواهم به دولت میانمار فشار بیاورند تا در این رابطه با سازمان ملل همکاری کرده و دسترسی کامل، سریع و مؤثر آژانس‌های سازمان ملل را به استان راخین فراهم کند.»

دبیر کل سازمان ملل متحد گفت که دولت میانمار، به‌رغم درخواست‌های متعدد گروه‌های حقوق بشر این سازمان، از همکاری در این رابطه خودداری کرده است.  

این در حالی است که سخنگوی دولت میانمار گزارش محققان سازمان ملل مبنی بر آن‌که کشتار مسلمانان روهینگیا معادل با نسل‌کشی است را رد کرده و آن را «اتهام‌هایی دروغین» خواند.

گوترش که مدتی پیش به پناهگاه مسلمانان روهینگیا در بنگلادش رفته بود، داستان‌های هولناکی که شنیده بود را بازگو کرده و گفت که برخی نیروهای ارتش میانمار اقدام به سوزاندن نسخه‌های قرآن در یکی از مساجد اقلیم راخین کردند.

وی ادامه داد: «مردی با گریه به من گفت که چطور پسرش را در برابر دیدگانش به ضرب گلوله کشتند. مادرش را نیز با خشونت به قتل رساندند و خانه‌اش را با خاک یکسان کردند. او در یک مسجد پناه گرفت و سربازان پیدایش کردند و به او آسیب رسانده و قرآن را آتش زدند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز