خبرگزاری کار ایران

آمریکا بزرگ‌ترین پایگاه نظامی در سوریه را احداث می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۸۹۰

یک روزنامه روسی نوشت که آمریکا در حال احداث بزرگ‌ترین پایگاه هوایی در سوریه که چه بسا حملات موشکی احتمالی به مواضع نظامی در این کشور از این پایگاه انجام شود.

به گزارش ایلنا، ایالات متحده با هر بهانه‌ای، بارها مواضع ارتش سوریه را موشک‌باران کرده است.

احتمال دارد پایگاه هوایی جدیدی که آمریکا در حال احداث آن در شمال شرقی سوریه در استان «الحسکه» است، منبع حملات موشکی قریب‌الوقوع باشد.

روزنامه «نیزاویسمایا گازت» نوشت، فرودگاه نظامی در شهر «الشدادی» که مهندسان آمریکایی در حال توسعه آن جهت استقبال از هواپیماهای سنگین هستند، می‌تواند منبع حملات موشکی احتمالی آمریکا باشد.

این روزنامه روسی به نقل از منابع نظامی نوشت پایگاه نظامی در دست احداثِ آمریکا در استان الحسکه قوی‌تر از پایگاه نظامی روسیه در «حمیمیم» و چه‌بسا بزرگ‌ترین پایگاه هوایی در سوریه خواهد بود.

وزارت دفاع روسیه به تازگی فاش کرده است که آمریکا، انگلیس و فرانسه در تدارک برای حملات هوایی علیه سوریه به بهانه استفاده از سلاح‌های شیمیایی از سوی نیروهای دولتی این کشور، هستند.

طبق بیانیه این وزارتخانه، شورشیان مسلح در استان ادلب نیز در تدارک برای نوعی صحنه‌سازی به منظور نشان دادن استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان هستند.

این تحولات در حالی‌ست که ارتش سوریه برای عملیات نظامی ادلب، آخرین پایگاه تروریست‌ها در این کشور آماده می‌شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز