خبرگزاری کار ایران

جنگنده‌های ائتلاف فرودگاه صنعا را بمباران کردند/ هشدار پنتاگون به سعودی

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۸۶۲

گزارش‌ها حاکی‌ست که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز، بامداد امروز فرودگاه بین المللی صنعا را بمباران کردند. هم‌زمان، پنتاگون به ریاض هشدار داده است که اگر اقداماتی در راستای کاستن از میزان تلفات در میان غیرنظامیان یمنی اتخاذ نکند، حمایت‌های نظامی و اطلاعاتی آمریکا به این ائتلاف محدود می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از المسیره، جنگنده‌های ائتلاف عربی تحت رهبری رژیم سعودی، بامداد امروز- سه‌شنبه- در چندین مرحله فرودگاه بین‌المللی صنعا و نیز پایگاه هوایی «دیلمی» در شمال پایتخت را بمباران کردند.

گزارش‌ها از شنیده‌شدن صدای انفجارهای شدیدی از داخل صنعا حکایت دارد. هنوز اخباری درباره میزان تلفات این حملات منتشر نشده است.

فرودگاه بین‌المللی صنعا یکی از راه‌های ارسال کمک‌های غذایی و دارویی به یمن محسوب می‌شود که از ماه‌ها پیش به محاصره جنگنده‌های ائتلاف متجاوز درآمده است. ریاض به درخواست‌های نهادهای بین‌المللی برای لغو این محاصره وقعی ننهاده است.

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» آمریکا گزارش داد بعد از کشتار شهر «ضحیان» در استان «صعده»، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به عربستان سعودی هشدار داده که اگر نیروهای ائتلاف عربی اقداماتی برای کاهش تلفات در میان غیرنظامیان یمنی اتخاذ نکنند، واشنگتن آماده است تا حمایت‌های نظامی و اطلاعاتی از این اطلاعات را کاهش دهد.

در این‌باره، دو مقام آمریکایی تصریح کرد که نارضایتی از اقدام‌های سعودی‌ها در یمن رو به افزایش است. «جیمز متیس» وزیر دفاع و «جیمز ووتل» فرمانده عملیات‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه، از حمایت کاخ سفید از حملات عربستان سعودی و کشتار غیرنظامیان یمنی نگران هستند.

طبق این گزارش، ائتلاف متجاوز سعودی، حدود دو هفته پیش اتوبوس حامل دانش‌آموزان قرآنی در ضحیان را بمباران کردند که در پی آن ۵۱ نفر از جمله ۴۰ کودک شهید و ۷۹ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز