خبرگزاری کار ایران

پایان اولین جلسه بررسی شکایت ایران از آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۷۱۰

اولین جلسه بررسی شکایت ایران از آمریکا امروز با استماع دفاعیات نمایندگان ایران به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، به نقل از سایت دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه اولین جلسه استماع شکایت ایران از آمریکا در حالی به پایان رسید که امروز به دفاع نمایندگان ایران اختصاص داشت.

در این جلسه چهارروزه قرار است دو روز نمایندگان ایران و دو روز نمایندگان آمریکا از طرف‌های خود دفاع کنند.

محبی رییس مرکز خدمات حقوقی ریاست جمهوری در ابتدای جلسه امروز دفاعیاتی را مطرح کرد و گفت: آمریکا در برابر جامعه بین‌المللی ایستاده و ادعای دروغین خود را بر اساس اسناد جعلی مطرح کرده تا اعمال مجدد تحریم‌هایش را توجیه کند. آنها برای توجیه این تحریم‌ها ادعاهای بی‌ربطی مطرح کردند و توافق‌های متعددی را نقض کرده‌اند. اگر بگوییم این کار تجاوز به ایران بوده، اغراق نکردیم.

قضات بین‌المللی دیوان کاملا مستقل هستند ولی به دلیل اینکه یکی از قضات تابعیت آمریکا را دارد، ایران می‌تواند یک قاضی معرفی کند بر همین اساس هم امروز جمشید ممتاز از طرف ایران سوگند یاد کرد.

مبنای شکایت ایران در لایحه مذکور نقض عهد نامه مودت ١٩٥٥ میان ایران و آمریکا و تحریم‌های یک‌جانبه با نقص قطعنامه شورای امنیت ٢٢٣١ از سوی دولت آمریکا عنوان شده است.

جلسات استماع دادگاه بین‌المللی لاهه به درخواست ایران مبنی بر صدور دستور موقت در پرونده نقض تعهدات آمریکا به موجب عهدنامه مودت تشکیل شد.

پس از پایان جلسات، قضات این دادگاه وارد شور شده و رای دادگاه تا یک ماه پس از پایان جلسات اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز