خبرگزاری کار ایران

وکیل ایران در دادگاه بین‌المللی دادگستری:

تحریم‌های آمریکا به منزله تجاوز به ایران است/ دادگاه لاهه برای حفظ حقوق کشورهای دیگر در برابر واشنگتن اقدام کند

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۵۲۶

تیم وکالت ایران صبح امروز به وقت لاهه شکایت کشورمان را در دادگاه بین‌المللی علیه آمریکا قرائت کردند. بر اساس برنامه دادگاه، فردا سه‌شنبه، وکلای آمریکا فرصت دارند از خود دفاع کنند.

به گزارش ایلنا، از ساعتی پیش جلسه استماع دفاعیات ایران در دادگاه بین المللی لاهه آغاز شد.

تحریم‌های آمریکا به منزله تجاوز به ایران است/ دادگاه لاهه برای حفظ حقوق کشورهای دیگر در برابر واشنگتن اقدام کند

در این جلسه، دادگاه پس از استماع دفاعیات وکیل، سخنان سه استاد دانشگاه درباره حقوق ایران بر اساس توافق‌های بین‌المللی مورد بررسی قرار داد.

محسن محبی، رئیس مرکز امور حقوقی بین المللی ریاست جمهوری در این نشست، با بیان اینکه آمریکا مدعی شده بود اسناد قطعی نقض توافق توسط ایران را ثابت می‌کند، گفت: این در حالی است که تحریم‌های جدید بر اساس ادعاهایی است که به طور کامل با گزارش‌های آژانس در تناقض است.

وی ادامه داد: آژانس بارها در گزارش‌های خود به صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرده و جامعه بین‌المللی هم به گزارش آژانس اعتماد کامل دارد. این گزارش‌ها تایید می‌کند ایران به تعهداتش پایبند بوده است.

وکیل مدافع ایران در دادگاه لاهه اضافه کرد: آمریکا در برابر جامعه بین‌المللی ایستاده و ادعای دروغین خود را بر اساس اسناد جعلی مطرح کرده تا اعمال مجدد تحریم‌هایش را توجیه کند. آنها برای توجیه این تحریم‌ها ادعاهای بی‌ربطی مطرح کردند و توافق‌های متعددی را نقض کرده‌اند.

محبی افزود: اگر بگوییم این کار تجاوز به ایران بوده، اغراق نکردیم. بعد از اکتبر ۲۰۱۷، با ادعای عدم تایید پایبندی ایران به برجام توسط آمریکا، در اقتصاد ایران موانعی ایجاد شده است. این وضعیت به نابسامانی ارز در کشور منجر شد که تا امروز هم ادامه دارد. کاهش ارزش ریال به تورم شدید منجر شده و به اقتصاد و مردم ایران آسیب زده است.

وی با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا تاثیر مخربی بر اقتصاد و معیشت مردم ایران داشته است، اظهار داشت: تهدیدهای آمریکا نه تنها متوجه کمپانی‌های آمریکایی طرف تجارت با ایران است، بلکه همه کمپانی‌های جهان را هدف قرار داده است.

رئیس مرکز امور حقوقی بین‌‌‌المللی ریاست جمهوری با بیان اینکه ایران یک تمدن تاریخی است، تصریح کرد: ایران با تهاجم خارجی همواره مخالف بوده و چندین دهه است که با دشمنی‌ها و تحریم‌های آمریکا روبه‌رو شده است. آمریکا دائما در حال نقض پیمان مودت بین دو کشور است که در سال ۱۹۵۵ به امضا رسید. ایران امروز از دادگاه می‌خواهد اقدامی برای حفظ حقوق کشورهای دیگر داشته باشد.

در ادامه جلسه استماع، آلن پلی برخی حقوق ایران بر اساس برجام و پیمان مودت را طی سخنانی برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز