خبرگزاری کار ایران

هایکو ماس:‌

اکنون زمان بازنگری در هم‌پیمانی با آمریکا است

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۴۲۷

وزیر خارجه آلمان خواستار ایجاد اروپایی مستقل از آمریکا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان، اعلام کرد که کشورش در چند هفته آینده برنامه‌های سیاست خارجه خود در قبال امریکا را اعلام خواهد کرد. 

خبرگزاری آلمان به نقل از ماس گزارش داد که وی برنامه دارد از «سال آلمان در آمریکا» بهره‌برداری کند که بناست از سوم اکتبر آغاز شود و سیاست‌های جدیدی را شکل دهد. 

ماس تاکید کرد: «زمان آن فرا رسیده که به شکلی منطقی، انتقادی و خودانتقادی، روابط خود با آمریکا را مورد ارزیابی مجدد قرار دهیم.»

این در حالی است که هایکو ماس پیشتر در مقاله‌ای در روزنامه آلمانی «هاندلسبلات» نوشته بود که چنانچه اروپا می‌خواهد توافق هسته‌ای ایران را حفظ کند، باید در روابط خود با آمریکا تجدیدنظر کند و نظام پرداخت اروپایی را شکل دهد تا چنانچه واشنگتن «از خط قرمز عبور کرد» بتواند به مقابله با آن برخیزد. 

وی همچنین نوشت: «دست تنها از پس این وظیفه برنمی‌آییم. بنابراین هدف اصلی سیاست خارجی ما ایجاد اروپایی قوی و مستقل است. به همین خاطر، باید استقلال اروپا را تحکیم بخشیم و کانال‌های پرداختی مستقل از آمریکا ایجاد کنیم و صندوق پولی مخصوص به خود را داشته باشیم.»

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز