خبرگزاری کار ایران

وزارت دفاع روسیه:

کارشناسان خارجی برای ترتیب دادن حمله شیمیایی وارد ادلب شدند

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۰۱۵

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کارشناسان خارجی برای ترتیب دادن حمله شیمیایی وارد سوریه شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که کارشناسان خارجی وارد منطقه کاهش تنش در ادلب شده‌اند تا یک حمله شیمیایی غیرواقعی را ترتیب دهند.

ژنرال «ایگور کوناشینکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این بیانیه، تصریح کرد این حمله شیمیایی غیرواقعی قرار است طی نقشه برنامه‌ریزی‌شده در ۲ روز آتی، با شلیک موشک‌هایی حامل گاز شیمیایی به مجتمع مسکونی «کفر زینه» واقع در ۶ کیلومتری جنوب شهر «الهبیط» انجام شود.

وی متذکر شد، در همین راستا شماری از سوری‌ها از شمال کشور برای مشارکت در این سناریو به ادلب منتقل شده‌اند تا نقش مصدومان این حمله شیمیایی را ایفا کنند و گروه بدنام موسوم به «کلاه‌سفیدها» نیز گزارش‌‌ها و فیلم‌هایی از این مصدومان ادعایی تهیه کند.

وزارت دفاع روسیه فاش کرد آمریکا، انگلیس و فرانسه در تدارک برای حملات هوایی علیه سوریه به بهانه استفاده از سلاح‌های شیمیایی از سوی نیروهای دولتی این کشور هستند.

همچنین «جان بولتون» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا، پنجشنبه گذشته به «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه گفته که آمریکا آماده پاسخ به نیروی بیشتر از آنچه که قبلا در سوریه استفاده کرده، است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز