خبرگزاری کار ایران

آژانس پناهجویان سازمان ملل:

سیل پناهجویان ونزوئلایی در حال رسیدن به «نقطه‌ای بحرانی» است

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۲۳۳

سازمان بین‌المللی پناهجویان و آژانس پناهجویان سازمان ملل از کشورهای آمریکای لاتین خواستند تا روند ورود پناهجویان ونزوئلایی به کشورهایشان را تسهیل کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس پناهجویان سازمان ملل روز گذشته -جمعه- اعلام کرد که سیل پناهجویان ونزوئلایی در حال رسیدن به «نقطه‌ای بحرانی» است که می‌توان آن را با موج پناهجویان از سرزمین‌های مجاور دریای مدیترانه به اروپا مقایسه کرد. 

شمار روزافزونی از مردم در پی فروپاشی اقتصادی و تنش سیاسی در ونزوئلا از این کشور می‌گریزند و این خود خطر اشباع ظرفیت کشورهای همسایه را برای پذیرش پناهجویان افزایش می‌دهد. مقام‌های رسمی کلمبیا، اکوادور و پرو در روزهای آینده در بوگوتا، پایتخت کلمبیا با یکدیگر دیدار خواهند کرد تا راه‌حلی برای این معضل پیدا کنند.

«جوئل میلمان» سخنگوی سازمان بین‌المللی پناهجویان، در این رابطه گفت: «این قضیه به سمت و سویی می‌رود که در دیگر بخش‌های دنیا شاهد آن هستیم، از جمله کشورهای حوزه مدیترانه.»

روز پنج‌شنبه، سازمان بین‌المللی پناهجویان و آژانس پناهجویان سازمان ملل از کشورهای آمریکای لاتین خواستند تا روند ورود پناهجویان ونزوئلا به کشورهایشان را تسهیل کنند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز