خبرگزاری کار ایران

مقام ارشد کاخ سفید خبر داد:

مخالفت آمریکا با پیشنهاد آزادی «برانسون» در برابر توقف تحقیقات درباره «هالک بانک»

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۸۵۴

یک مقام ارشد کاخ سفید گفت که ایالات متحده به‌طور واضح مشخص کرده که مسائل مورد تنش میان آنکارا و واشنگتن، تا زمان آزادی کشیش آمریکایی، مورد گفت‌وگو قرار نخواهد گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه وال‌استریت ژورنال، دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، تلاش‌های ترکیه برای گره زدن آزادی کشیش آمریکایی در آنکارا در ازای توقف تحقیقات درباره یکی از بانک‌های بزرگ ترکیه که با میلیاردها دلار جریمه از سوی واشنگتن دست به گریبان است را رد کرد.

یک مقام ارشد کاخ سفید در این رابطه گفت که پیش از آزادی این کشیش، بحث درباره دیگر مسائل، موضوعیتی ندارد.

تنش میان ایالات متحده و ترکیه پس از بازداشت کشیش آمریکایی به بالاترین حد در دهه‌های اخیر رسیده است و در نتیجه آن ارزش لیر ترکیه در برابر دلار به پایین‌ترین حد رسیده است.

دولت آمریکا خواهان آزادی کشیش و دیگر شهروندان این کشور است که به جرم ارتباط با تروریسم زندانی شده‌اند و از سوی دیگر ترکیه در پی آن است که دولت ایالات متحده در عوض از تحقیق درباره بانک هالک‌بانک دست بردارد که ممکن است به جرم دور زدن تحریم‌های ایران میلیاردها دلار جریمه شود. 

این مقام ارشد کاخ سفید گفت که آمریکا به‌طور واضح مشخص کرده که مسائل مورد تنش میان دو کشور، تا زمان آزادی کشیش مذکور، مورد گفت‌وگو قرار نخواهد گرفت. این مقام ارشد گفت: «اگر ترکیه هم‌پیمان راستین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بود، اصلا در وهله اول نمی‌بایست کشیش آمریکایی را بازداشت می‌کرد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز