خبرگزاری کار ایران

افت شاخص بازارهای آسیایی در میانه بحران مالی و ارزی در ترکیه

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۸۲۳

بازارهای جهانی به سقوط ارزش لیر ترکیه و نابسمانی اوضاع اقتصادی این کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ارزش سهام بازارهای آسیا امروز -دوشنبه- سقوط کرد. این در حالی است که نابسامانی مالی در ترکیه به نگرانی‌ها درباره احتمال تسری این سقوط به دیگر بازارها دامن زده است. 

شاخص «شانگهای کامپوزیت» سقوطی یک و هفت دهم درصدی را تجربه کرد و شاخص «تیکیو نیکی» یک و ۹ دهم درصد افت داشت. شاخص‌های «هانگ شنگ» در هنگ‌کنگ و «کوسپی» در سئول هر یک به ترتیب یک و هشت دهم و یک و شش دهم درصد افت را از سر گذراندند. 

در وال‌استریت، قیمت سهام با کاهش سرمایه‌گذاری و خرید اوراق قرضه دولتی به سرمایه‌گذاران واکنش نشان داد و پایین آمد. با تثبیت قدرت دلار، صادرکنندگان عمده در بخش‌هایی چون فناوری، مواد اولیه و شرکت‌های صنعتی با افت سهام دست‌وپنجه نرم کردند. شاخص «استاندارد اند پور» هفت دهم درصد کاهش یافت. شاخص بزرگ‌ترین بازار معامله الکترونیک سهام در آمریکا (نزدک) بالاخره از روند صعودی هشت روزه خود پایین آمد و هفت درصد افت را تجربه کرد. 

سرمایه‌گذاران درباره این‌که آیا دولت ترکیه می‌تواند روند نزولی ارز را کنترل کند چندان اطمینان ندارند

در حوزه انرژی نفت خام آمریکا بشکه‌ای پنج سنت کاهش ارزش داشت و روز جمعه بشکه‌ای ۶۷ دلار و ۶۳ سنت به فروش رسید. نفت خام دریای برنت نیز با افتی ۱۸ سنتی، بشکه‌ای ۷۲ دلار و ۶۵ سنت به فروش رسید. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز