خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تایید لغو سفر نخست‌وزیر عراق به ایران/ وقوع زمین‌لرزه ۶.۵ ریشتری در مرکز آلاسکا/ ادامه درگیری‌ها در ولایت غزنی در افغانستان

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۷۵۵

تایید لغو سفر نخست‌وزیر عراق به ایران، وقوع زمین‌لرزه ۶.۵ ریشتری در مرکز آلاسکا و ادامه درگیری‌ها در ولایت غزنی در افغانستان از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رییس‌جمهوری ترکیه گفت که نوسانات ارزی داخل این کشور پیامد جریان‌های اقتصادی نبوده و دسیسه دشمنان آنکارا است.

- دفتر نخست‌وزیر عراق لغو سفر وی به ایران را تایید کرد.

- وزیر امور خارجه روسیه گفت ادعای آمریکا مبنی بر دست داشتن مسکو در مسمومیت جاسوس پیشین روس در بریتانیا، مضحک است.

- دادگاه مصر رهبران اخوان‌المسلین را به اتهام تحریک افکار عمومی منجر به قتل و خشونت در جریان اعتراض‌های سال ۲۰۱۳، به حبس ابد محکوم کرد.

-  وزیر دارایی روسیه گفت که کشورش اوراق بهادار آمریکا را به فروش می‌رساند و برای انجام مبادلات نفتی با ارز‌های داخلی تلاش می‌کند.

-  رییس‌جمهوری آمریکا به نقل از فاکس نیوز و یکی از اعضای کنگره مدعی شد اف‌بی‌آی برنامه‌ای برای جلوگیری از پیروزی وی در انتخابات ۲۰۱۶ داشته است.

- سازمان زمین‌شناسی آمریکا از وقوع زمین‌لرزه ۶.۵ ریشتری در مرکز آلاسکا خبر داد.

- وزیر امور خارجه روسیه گفت که سران آمریکا و روسیه در صورت نیاز با یکدیگر دیدار می‌کنند.

-  هیأتی از حزب فضیلت اسلامی عراق با حضور در دفتر جریان حکمت ملی با رهبر این جریان و رئیس ائتلاف ملی شیعیان این کشور به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

-  دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری مالی برگزار شد.

-  رییس‌جمهوری ترکیه از آمادگی کشورش برای همکاری در ایجاد مناطق امن بیشتر در سوریه خبر داد.

- با گذشت سه روز از حمله گسترده طالبان به ولایت غزنی، نیرو‌های افغان در گرفتن کنترل این ولایت ناکام بوده و مستشاران آمریکایی برای کمک به آنها اعزام شدند.

- شورای امنیت ملی عراق ضمن تاکید بر اهمیت حفظ روابط عمیق با ایران، اعلام کرد که این شورا سیاسی‌کاری درباره موضع بغداد در قبال تحریم‌های آمریکا علیه ایران را رد می‌کند.

- انفجاری در ادلب واقع در شمال سوریه ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته است که شماری از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. برخی گزارش‌ها حاکی‌ست انفجار در محل نگهداری مهمات رخ داده‌است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز