خبرگزاری کار ایران

توییت جنجالی مشاور سابق ولیعهد ابوظبی:

گویا خدا هم اردوغان را رها کرده است

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۴۵۵

توییت مشاور سابق ولیعهد ابوظبی درباره رئیس‌جمهوری ترکیه جنجالی گسترده‌ای در شبکه اجتماعی توییتر به‌وجود آورده است.

به گزارش ایلنا به نقل از المصریون، «عبدالخالق عبدالله» مشاور سابق ولیعهد ابوظبی در پیام توییتری کوتاهی به اوضاع اقتصادی و و کاهش ارزش لیر در ترکیه اشاره کرده و درباره «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری این کشور نوشته است: «به‌نظر می‌رسد اردوغان در مهلکه‌ای گرفتار شده و از خدایش که پروردگار همه است، کمک می‌خواهد ولی گویا حتی خدا هم او را رها کرده است».

در پاسخ به این توییت مشاور اماراتی، «شیخ فاروق الظفیری» مبلغ و سخنگوی جنبش اهل تسنن در عراق در پیامی در توییتر نوشته است: «اگر متوجه کلامت می‌شدی آن را بیان نمی‌کردی،‌ آیا خداوند متعال را ملزم می‌کنی؟ تو چه می‌دانی که خداوند متعال شخصی را رها کرده است، از این سخن توبه کن، مسلمان!»

مشاور اماراتی در پاسخ نوشت: «آیا اردوغان می‌تواند بگوید که آنها دلار دارند و ما خدا را داریم؟» که شیخ الظفیری این‌گونه پاسخ می‌دهد: «بله او می‌تواند؛ این حسن ظن مسلمان نسبت به پروردگارش است».

این مبلغ عراقی با اشاره به این‌که اردوغان، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا را کافر می‌خواند، به مشاور سابق ولیعهد ابوظبی گفت: «اگر به این مساله اعتقاد داشته باشی که خداوند متعال به کافر رحم می‌کند، باید در ایمانت تجدیدنظر کنی».

دونالد ترامپ، جمعه شب در توییتی کینه‌توزانه نوشت: «همین الان دستور دادم که تعرفه‌های گمرکی بر آلومینیوم و فولاد وارد‌شده از ترکیه، در حالی‌که ارزش پول ملی آن پایین آمده و در برابر دلار بسیار قوی ما به سرعت ارزش خود را از دست می‌دهد، دو برابر شود. روابط ما با ترکیه در حال حاضر خوب نیست».

در حالی‌که رئیس‌جمهوری ترکیه، روز شنبه با قوت قلب دادن به شهروندان ترک، از آنها خواست دارایی‌ها و ارزهای پس‌‌اندازی خود را جهت حمایت از پول ملی ترکیه به لیر تبدیل کنند. اردوغان گفت: «اگر آنها دلار دارند ما ملت و خدا را داریم».

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز