خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر ترکیه:

تحریم‌های آمریکا مانع همکاری‌ آنکارا با تهران و مسکو نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۰۸۴

نخست‌وزیر ترکیه متذکر شد، تحریم‌های آمریکا علیه این کشور و برخی هم‌پیمانان، جنگ جهانی اقتصادی را رقم می‌زند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «بن‌علی ییلدریم» نخست‌وزیر ترکیه، امروز- شنبه- در واکنش به تشدید جنگ تجاری علیه این کشور از سوی آمریکا، گفت: «تحریم‌هایی که ایالات متحده تحمیل کرده است، اینک به جنگ جهانی اقتصادی تبدیل می‌شود».

ییلدریم خاطرنشان کرد: «مواضع خصمانه‌ای که از ایران گرفته تا روسیه و اینک ترکیه را در منطقه اوراسیا هدف قرار داده است، هرگز مانع همکاری‌ها و همبستگی‌ها میان کشورهای‌‌‌مان نمی‌شود».

وی اظهار داشت: «آمریکا باید بداند که هیچ همپیمانی به جز دلار ندارد».

تحلیلگران چهار دلیل را در پشت اعلام جنگ اقتصادی آمریکا به ترکیه دخیل می‌دانند: نخست: مخالفت آنکارا با آزادی «اندرو برونسون» کشیش بازداشت‌شده آمریکایی که به اتهام ارتباط با جنبش گولن و مشارکت در کودتای نافرجام ترکیه در بازداشت به‌سر می‌برد. دوم: اصرار اردوغان بر خریدن موشک‌های روسی «اس ۴۰۰» به عنوان جایگزین موشک‌های پاتریوت آمریکایی. 

سوم: مخالفت «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه با یهودی‌سازی قدس اشغالی و حمایتش از جنبش «حماس». 

چهارم: اعلام مخالفت اردوغان با تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تأکیدش بر حفظ میزان تبادل تجاری میان دو کشور که در حال حاضر نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز