خبرگزاری کار ایران

هشدار روسیه به آمریکا در مورد آغاز یک جنگ تجاری

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۶۸۹

نخست‌وزیر روسیه ضمن هشدار به آمریکا در مورد آغاز جنگی اقتصادی، گفت که روسیه از راه‌های گوناگون به تحریم‌های آمریکایی واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش ایلنا، «دیمیتری مدودف» نخست‌وزیر روسیه، امروز- جمعه- در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس»، در واکنش به تحریم‌های تازه‌ آمریکا علیه کشورش گفت: «اگر تحریم‌هایی از نوع ممنوعیت فعالیت بانک‌ها یا ممنوعیت استفاده از یکی از ارزها اعمال شود، می‌توان این را به‌طور مشخص اعلان یک جنگ اقتصادی نامید».

مدودف تصریح کرد که روسیه در این‌صورت باید با ابزارهای سیاسی و اقتصادی یا از راه‌های دیگر به این امر واکنش نشان دهد.

نخست‌وزیر روسیه افزود: «دوستان آمریکایی ما باید این مسئله را بفهمند».

وزارت خارجه آمریکا، روز گذشته اعلام کرده بود که تحریم‌هایی جدید علیه روسیه به دلیل استفاده دولت روسیه از «سلاح شیمیایی یا بیولوژیکی یا ماده شیمیایی کشنده» علیه «سرگئی اسکریپال» جاسوس دوجانبه پیشین روسیه و دخترش «یولیا» در بریتانیا اعمال خواهد کرد.

دولت روسیه بارها اعلام کرده که هیچ ارتباطی با پرونده اسکریپال ندارد. مقام‌های روسیه در همین رابطه خواستار تحقیق مستقل پیرامون پرونده مسمومیت این جاسوس روس شده‌اند.

اسکریپال و دخترش در اوایل ماه مارس سال جاری در شهر «سالزبری» انگلیس در اثر آلودگی به گاز سمی «نوویچوک» مسموم شده بودند.

لندن از همان ابتدا، روسیه را مسئول سوءقصد به اسکریپال معرفی کرده بود. شمار دیگری از کشورهای اروپایی و از جمله آمریکا نیز از ارزیابی بریتانیا پیروی کرده بودند. دولت آمریکا در همان ایام ۶۰ دیپلمات روسیه را از کشور اخراج کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز