خبرگزاری کار ایران

ستاره بی‌فروغ بایدن در صورت نامزدی در انتخابات ۲۰۲۰

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۰۹۹

گزارش‌ها حاکی از آن است که معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در حال آماده‌سازی خود برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ است. با این حال، بسیاری از نمایندگان به امکان پیروزی او مشکوک هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا (هیل)، «جو بایدن»، معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، در حال هدایت جبهه دموکرات در برخی نظرسنجی‌های اولیه است که از رای‌دهندگان در مورد نامزدهای احتمالی او در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۰ سوال می‌کند.

اما در میان گروه‌های حامی او در سنای آمریکا، هستند کسانی که نسبت به این قضیه مشکوک بوده و سن بالای او، حمایتش از جنگ عراق و دو تلاش نافرجام برای تصدی پست ریاست‌جمهوری را دلیلی برای عدم کفایت او می‌دانند. 

یک سناتور دموکرات در این‌باره گفت: «برنده شدن کسی که با جنگ عراق موافق بود، چندان آسان نیست. مردم به دنبال تغییر اوضاع هستند.»

یک مقام دیگر دموکرات گفت: «نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که مردم به دنبال شخصیت جدیدی هستند.»

بایدن، ۷۶ ساله، پیش از آن‌که نامزد ریاست‌جمهوری شود، سال‌ها در سنای آمریکا مشغول به کار بود. 

یک نماینده دموکرات که نخواست نامش فاش شود، درباره شانس بایدن برای پیروزی گفت: «نظرسنجی‌هایی که به این زودی برگزار شوند هیچ معنایی ندارند». اشاره او به نظرسنجی پایگاه پولیتیکو بود که نشان می‌داد در صورت نامزدی بایدن برای ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰، او می‌تواند با اختلاف ۴۴ به ۳۷ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا، را شکست دهد. 

دیگر دموکرات‌ها نیز با اشاره به این‌که او در سال ۲۰۰۸ و ۱۹۸۸ هم نتوانست به کاخ سفید راه یابد، استدلال می‌کنند که او ممکن است نامزد قابلی برای انتخابات سال ۲۰۲۰ نباشد. 

سخنگوی دفتر جو بایدن از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز